عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 191
نویسنده : جاذبه وب
 
براي اينکه بتوانيد کامپيوتر خود را در مدت 2 ثانيه خاموش کنيد، ابتدا کليدهاي ترکيبيAlt+Ctrl+Delete  را با هم فشار دهيد.

سپس در پنجرهManager Task Winbows وارد منويDown Shut شده سپس کليدCtrl را نگه داشته و بر روي گزينهShutDown کليک کنيد.

با اين کار ويندوز شما در عرض 2 ثانيه خاموش مي شود.

 

لطفا نظر یادتون نره!


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 204
نویسنده : جاذبه وب
تا پیش از این راه های انتقال اطلاعات به شکل سخت افزاری تنها از طریق فلاپی ها و نهایتأ CDها صورت میگرفت. اما با پیشرفت تکنولوژی ، امروز حافظه های فلش USB (کول دیسک) ، به مانند نقل و نبات در دست کاربران میگردد. این موضوع تاحدودی موجبات نگرانی مدیران شبکه را به علت عدم امنیت داده های موجود روی سیستم ها فراهم آورده است. به نوعی که هر فرد میتواند با وصل کردن فلش خود به USB به راحتی اطلاعات موجود روی هارد سیستم را منتقل کند. برای حفظ امنیت اطلاعات ، بسیاری در پی یافتن راهی برای جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک ها هستند. در این ترفند قصد دارم روشی را به سادگی و از طریق رجیستری ویندوز معرفی کنم که با بهره گیری از آن میتوانید کپی یا انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک های وصل شده به USB را کاملأ غیر ممکن نمایید.
بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.
به مسیر زیر بروید: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control


حال روی کلید Control راست کلیک نموده و از New روی Key کلیک کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies قرار دهید.
اکنون اینبار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید و از منوی New روی DWORD Value کلیک کنید. نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.
حال روی writeProtect راست کلیک کنید و Modify را انتخاب نمایید.
در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
کار تمام است ، اکنون رجیستری را ببندید و سیستم را رستارت کنید.

از این پس اگر بخواهیم اطلاعاتی را به یک حافظه فلش یا هر نوع حافظه همراه مانند Mp3 player ها منتقل کنید با پیغام خطا خواهیم شد.
لازم به ذکر است برای بازگشت به حالت قبلی کافی است عدد 1 را مجدد به 0 تغییر دهید.
این ترفند تنها روی ویندوز XP سرویس پک 2 قابل انجام است.

 

لطفا نظر یادتون نره!


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 210
نویسنده : جاذبه وب
شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که قصد داشته باشید اطلاعات موجود در هارد یک سیستم دیگر را بر روی هارد کامپیوتر خود داشته باشید. شاید اولین راهی که به ذهنتان برسد رایت اطلاعات بر روی CِD یا استفاده از فلش دیسک باشد ، اما ممکن است امکانات موجود نباشد یا حجم اطلاعات آنقدر بالا باشد که اینگونه امکان پذیر نباشد. در این ترفند قصد دارم راحت ترین و به صرفه ترین راه یعنی هارد به هارد کردن بدون واسطه یا کابل را برای شما مطرح کنم.

ابتدا برق سیستمی که قصد دارید اطلاعات را از آن بگیرید را قطع کنید.
پشت کیس را باز کرده و کابلی که به پشت سی دی رام است را را جدا نمایید و به طور صحیح آن را به به پشت هارد دیگر وصل کنید.
سپس یک کابل دیگر هم که برای برق هارد است را از سی دی رام جدا کرده و به پشت هارد وصل کنید.
حال برق سیستم را وصل کرده و سیستم را روشن نمایید.
بعد از نصب هارد دیسک جدید ، به My Computer بروید. اگر درایوهای هارد دیسک جدید اضافه نشده بود سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.
اگر می خواهید که انتخاب نمایید که سیستم با کدامیک از هاردها شروع به کار نماید، Jumper پشت هارد که نمی خواهید کامپیوتر با آن استارت شود را جدا نمایید.
به یاد داشته باشید که پس از پایان کار ، Jumper را به جای اولش باز گردانید.

 

لطفا نظر یادتون نره!


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 213
نویسنده : جاذبه وب
مطمئنأ شما نیز دوست دارید که مودم کامپیوترتان شماره گیری را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد. در صورتی که احساس میکنید مدت زمان شماره گیری مودمتان کم است با استفاده از این ترفند میتوانید سرعت شماره گیری مودم را تا حد بالایی بهبود بخشید و قطعی های لجظه ای اینترنت را هم از بین برد و سرعت اتصال خود را هم از ۳۳ به ۱۱۵ کیلو افزایش دهید !!!!!


برای این کار:

ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید.

سپس بر روی Phone and modem options دوبار کلیک کنید.

حال به تب Modems رفته و بر روی دکمه Propertes کلیک کنید. (ترفند لند.بلاگفا)

اینک به تب Advanced بروید و در کادر Extra initialization commands عبارت W+MS=V34 را تایپ کنید.

در پایان سیستم خود را مجددأ راه اندازی کنید. و از استفاده از اینترنت لذت ببرید

 

لطفا نظر یادتون نره!


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 190
نویسنده : جاذبه وب

  برای این امکان مراحل زیر را طی نمائید :
1- از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر و سپس تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر شود
2-  به درایوی که پوشه مورد نظر داخل آن هست بروید
3-  فرمان ren رو اجرا  و یه فاصله بدهید و اسم پوشه را  وارد نمائید و  یه فاصله و ودوباره اسم پوشه را وارد کنید و بدون هیچ فاصله ای یک نقطه گذاشته و کد زیر را وارد نمائید
({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0})
نمونه مثال:
x: en folder folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}
تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خود را وارد نمائید.
4- حال اینتر کنید  . در محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده رفته خواهید دید فلدر مربوطه  به شکل یک قفل در آمده
5- برای برگرداندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو به طریق زیر انجام بدهید :
x: en folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0} folder


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 184
نویسنده : جاذبه وب
  
کسانی که دارای حجم بالایی از ایمیل های دریافتی هستند، یکی از مشکلات آن ها انباشته شدن میل هاست به طوری که اگر به دلیلی چند روز ایمیل چک نشود و پیام ها خوانده نشود، مقدار زیادی ایمیل خوانده نشده در Inbox جای می گیرد و حتی گاهی تا چندین صفحه ایمیل خوانده نشده خواهید داشت. باز کردن تک تک ایمیل ها کاری وقت گیر است به ویژه این که محتوای تعداد زیادی از ایمیل ها مشابه هم هستند. در صورتی که از سرویس Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می کنید، این مشکل حل خواهد شد و شما می توانید به سادگی کلیه ایمیل های خوانده نشده خود در Gmail را انتخاب کنید و با یک کلیک آن ها را به عنوان ایمیل های خوانده شده تنظیم کنید. با این کار ایمیل های جدید شما در Inbox به همان عدد صفر تغییر می کند.بدین منظور وب سایت ترفندستان راه حلی برای این کار ارائه داده است. به Gmail خود از طریق سایت www.gmail.com وارد شوید. دقت کنید در حالت Standard صفحه Gmail را مشاهده کنید، نه در حالت basic HTML یا Older version.حال در قسمت جست وجوی ایمیل، عبارت label:unread را وارد کرده و دکمه Search Mail را بزنید.مشاهده خواهید کرد که کلیه ایمیل های خوانده نشده شما فهرست می شود.اکنون به قسمت بالای ایمیل ها دقت کنید، قسمتی با عنوان Select: All None Read Unread Starred Unstarred قابل مشاهده است.در این قسمت روی All کلیک کنید.بلافاصله پس از کلیک، در زیر آن نوار جدیدی ایجاد شده و عبارت:
All ۲۰ conversations on this page are selected. Select all conversations that match this search
در آن درج می شود.شما بایستی روی Select all conversations that match this search کلیک کنید.جمله به Select all conversations that match this search تغییر می کند.اکنون در نوار بالایی و در منوی کشویی که با عبارت More Action مشخص شده است کلیک کرده و Mark as Unread را انتخاب کنید.سوالی از شما پرسیده خواهد شد که با انتخابOK، کلیه ایمیل های خوانده نشده شما به عنوان ایمیل خوانده شده تغییر حالت می دهد.
تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 202
نویسنده : جاذبه وب
 
بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup نامپیوتر را عوض کنید پیش میآید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.
● روش اول:
برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و ترو تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.
AWARD BIOS
AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J۶۴, j۲۵۶, j۲۶۲, j۳۳۲, j۳۲۲, ۰۱۳۲۲۲۲۲, ۵۸۹۵۸۹, ۵۸۹۷۲۱, ۵۹۵۵۹۵, ۵۹۸۵۹۸, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet
AMI BIOS
AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITTR
رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios میتوانید امتحان کنید
LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj
توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید.
● روش دوم :
یک روش نرم افزاری برای پاک کردن رمز عبور
اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است بدان دسترسی دارید میتوانید از برخی نرم افزارهای موجود برای پاک کردن رمزعبور استفاده کنید ولی از آنجا که مکن است شما به این نرم افزار ها دسترسی نداشته باشید روش زیر را به شما معرفی میکنیم.
کامپیوتر را به حالت MS DOS برگردانید و دستور DEBUG را اجرا کنید
ـ برای مدلهای مختلف BIOS عبارات زیر را وارد کنید
AMI/AWARD BIOS
O ۷۰ ۱۷
O ۷۱ ۱۷
Q
PHOENIX BIOS
O ۷۰ FF
O ۷۱ ۱۷
Q
GENERIC
Invalidates CMOS RAM.
O ۷۰ ۲E
O ۷۱ FF
Q
توجه کنید که حرف اول برابرحرف O است نه عدد صفر.
● روش سوم :
روش سخت افزاری
اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود می توانید از روشهای سخت افزاری زیر استفاده کنید.
ـ استفاده از Jumper ها
بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن برای پاک کردن CMOS میتوانید استفاده کنید.کنار این jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.
تنها کاری که شما میکنید این است که jumper را از پایه ۱و۲ درآورده و به پایه ۳و۴ نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.
ـ در آوردن باتری
میتوانید باتری دستگاهتان را که روی مادربرد است درآورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمیگردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.
ـ عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS )
اگر هیچ یک از روشهای الا جواب نداد میتوانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید یا از نوع برنامه ریزی کنید اینکار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد .
▪ توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.
در این روشها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک میکنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمیگرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما میتوانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید. 

تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 216
نویسنده : جاذبه وب
ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاریک نید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!
روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 189
نویسنده : جاذبه وب

 

مطمئنأ حفاظت از اجزای داخلی و خارجی کامپیوتر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. پاکیزگی اجزا نیز یک از همین امور حفاظتی است. عدم اطلاع از چگونگی نظافت اجزای کامپیوتر ممکن است صدمات چشمگیری را به آنها وارد کند. هم اکنون قصد داریم تا برای شما روشهای بهینه تمیزکاری کامپیوتر را برای تک تک اجزای آن شرح دهیم. مطمئن باشید با دانستن و عمل کردن به این ترفندها تا حد بسیار زیادی طول عمر این قطعات را بالا خواهید برد.
زمانی که نیاز دارید تا کامپیوتر را تمیز کنید بستگی به محیطی دارد که کامپیوتر در آن کار میکند. مثلأ کامپیوترهایی که در اماکن عمومی کار میکنند باید هر ماه تمیز شوند. اما کامپیوترهایی که در منزل مورد مصرف قرار میگیرد شاید در یک فاصله زمانی 6 ماهه نیاز به تمیزکاری داشته باشند. اگر هنگام کار با کامپیوتر سیگار میکشید یا محیط کار کامپیوتر، پرگرد و خاک است باید هر دو ماه یکبار آنرا تمیز کنید. اما بطور معمول توصیه میکنیم تا هر 6 ماه یکبار کار تمیزکاری داخل کامپیوتر انجام شود. هنگام تمیزکاری داخل کامپیوتر شدیدأ توصیه میکنیم که از جاروبرقی برای تمیز کردن قطعات داخلی کامپیوتر (ترفندستان) استفاده نکنید. چون جاروبرقی تولید الکتریسیته ساکن میکند که برای قطعات الکترونیکی داخل کامپیوتر فوق العاده خطرناک است و احتمال خرابی کامپیوتر را بشدت بالا میبرد. جاروهای باطری دار کوچکی مخصوص تمیزکردن داخل کامپیوتر وجود دارد که در صورت نیاز میتوانید از آنها استفاده کنید. توصیه ما بهره گیری از اسپری هوای فشرده است که میتوانید از فروشگاههای قطعات الکترونیکی تهیه کنید. اما قسمت بیرونی بدنه کامپیوتر میتواند بوسیله جاروبرقی تمیز شود.
یادتان باشد که هیچوقت مایع تمیز کننده را مستقیمأ به قطعات داخلی اسپری نکنید و اگر لازم است که از مایع استفاده کنید. ابتدا آنرا روی پارچه بریزید و سپس پارچه را روی آن بخش بکشید.
هنگام تمیز کردن کامپیوتر باید حتما دستگاه را خاموش کرده و کابل برق را از پریز جدا کنید.
هیچ وقت داخل کامپیوتر را با آب، خیس نکنید.
برای تمیز کردن کامپیوتر نیاز به پارچه، آب، الکل سفید، مایع ظرفشویی، جاروی برقی برای تمیزکردن بیرون کامپیوتر، گوش پاک کن، اسفنج، قلم مو، جارو باطری دار مخصوص و البته دستبند ضد الکتریسته ساکن دارید.
در اولین قدم کامپیوتر را خاموش کرده و آنرا از برق بیرون بکشید. ابتدا قسمت بیرونی بدنه کامپیوتر را با جاروبرقی تمیز کنید و تمام درزها و منافذ عبوری هوا را تمیز کنید. سپس میتوانید قسمت بیرونی بدنه کامپیوتر را با پارچه آغشته به آب و کمی مایع ظرفشویی تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام درزها و راههای عبوری هوا از مو و گرد و غبار تمیز شود.
حال بدنه کامپیوتر را باز کنید تا قسمتهای داخلی کامپیوتر در رویت قرار گیرد. به CPU نگاه کنید. توجه کنید که غبار میتواند در ورای پنکه و لابه‏لای رادیاتور CPU خود را پنهان کند. ممکن است بدنتان حاوی الکتریسیته ساکن باشد. توصیه میکنیم تا از یک عدد دستبند ضدالکتریسیته استفاده کنید. آنرا به مچ دستتان ببندید و سر دیگر آنرا به جایی وصل کنید که الکتریسیته را به زمین تخلیه کند مانند لوله آب، بدنه میز فلزی و... . این دستبند را میتوانید از مغازه های فروش قطعات الکترونیکی تهیه کنید. حال میتوانید قلم مو را برداشته و به آرامی و با دقت حواشی CPU را تمیز کنید تا خاک و گرد و غبار از لابه‏لای رادیاتور و پنکه خارج شود.
به روی مادر برد نگاه کنید و هرجا گرد و غبار دیدید آنرا با قلم مو بزدایید. حین این کار بسیار مراقب باشید تا قطعات کوچک مخصوصا جامپرها را جابجا نکنید. بعد از آن میتوانید از اسپری هوا استفاده کنید تا گردوغبار تمیز شود. هنگام استفاده از اسپری مراقب باشید که آنرا سرپا نگهدارید و هنگام مصرف کج نکنید که ممکن است مایع از آن خارج شود و روی قطعات بپاشد. بدین ترتیب خطر خرابی قطعات افزایش مییباد. جهت اسپری کردن را (ترفندستان) طوری تنظیم کنید که هوا بتواند گردوغبار را بسمت بیرون بدنه کامپیوتر فوت کند. نهایتأ جاروی کوچک باطری دار مخصوص تمیزکاری کامپیوتر را مصرف کنید تا گردهای باقیمانده را بمکد. مجددأ توصیه اکید میکنیم که هرگز از جاروی برقی معمولی برای تمیز کردن داخل بدنه کامپیوتر استفاده نکنید زیرا این نوع جاروبرقی ها تولید الکتریسیته ساکن میکند که خطر خرابی قطعات داخل کامپیوتر را بشدت افزایش میدهد.
حال زمان مناسبی است تا پنکه ها و فن های داخل بدنه را نیز تمیز کنید. هنگام جارو کردن داخل بدنه کامپیوتر هم بسیار مراقب باشید که قطعات کوچک روی ماردبرد مانند جامپرها جابجا نشوند. توجه به Power یا همان منبع تغذیه نیز اهمیت بسیاری دارد. پنکه آنرا با صبر و حوصله تمیز کنید و سعی کنید خاک را از پره های پنکه آن تمیز نمایید.
برای تمیز کردن داخل CD-Drive توصیه میکنیم از ابزار مخصوص این کار استفاده کنید که در مغازه های کامپیوتری بفروش میرسد. کیتهای مخصوص تمیزکردن CD-Drive را تهیه و مصرف کنید. اگر تجربه بیشتری با کامپیوتر و امور فنی آن دارید میتوانید این درایو را باز کرده و با گوش پاک کن آغشته به الکل سفید داخل آنرا تمیز کنید اما برای افراد کم تجربه این عمل به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
برای تمیز کردن CD میتوانید از پارچه نرم آغشته به آب استفاده کنید و سطح زیر آنرا بصورت دورانی از مرکز بسمت خارج تمیز کنید. اگر آلودگی بخصوصی در سی دی دیده میشود که با آب تمیز نمیشود میتوانید برای آن قسمت از کمی الکل سفید استفاده کند.
برای تمیز کردن درایو فلاپی نیز میتوانید از کیتهای آماده اینکار استفاده کنید که در مغازه های فروش وسایل کامپیوتری عرضه میشود. در این مرحله نیز اگر تجربه کار فنی با کامپیوتر دارید میتوانید درایو را باز کرده و با گوش پاک کن آغشته به الکل هدهای خواندن/نوشتن و بازوهای درایو را به دقت و آرام تمیز کنید. هنگام تمیز کردن هدها یادتان باشد که آنها را از جای خود بیرون نبرید که اگر قفل کند دیگر کار نخواهد کرد. برای افراد کم تجربه در کارهای فنی کامپیوتر بازکردن درایو را به هیچ عنوان توصیه نمیکنیم.
هارددیسک عملا تمیزکردن فیزیکی ندارد زیرا تکنولوژی آن بسیار بالاست و نباید آنرا باز کرد. تمیز کردن آن در واقع عمل Defrag است که از طریق نرم افزاری انجام میشود.
برای تمیز کردن شیشه مانیتور میتوانید از تمیزکننده شیشه معمولی که در خانه استفاده میکنید کمک بگیرید. فقط باید مطمئن شوید که مانیتور حتما خاموش باشد و آنرا از برق بکشید. این مایع تمیزکننده را ابتدا به یک پارچه بدون پرز اسپری کنید و پارچه را بروی شیشه بکشید. با جاروبرقی تمام راههای عبوری هوا را بخوبی تمیز کنید. توصیه اکید میکنیم از قرار دادن هر نوع کاغذ و کتاب برروی مانیتور مخصوصا بخشهای تهویه مانیتور هنگام کار بشدت اجتناب کنید که نه تنها میتواند باعث خرابی مانیتور شود، بلکه احتمال آتش گرفتن آن را افزایش میدهد. بدنه مانیتور را میتوانید با پارچه آغشته به آب و مایع ظرفشویی به خوبی تمیز کنید.
اما اگر مانیتورتان LCD است روش کار اندکی فرق میکند. این مانیتورها از شیشه ساخته نشده اند لذا هیچوقت هیچ مایعی را مستقیما بروی آن اسپری نکنید و از دستمال کاغذی از هر نوع برای تمیز کردن آن استفاده نکنید که باعث خش افتادن بروی صفحه آن میشود. اگر میخواهید صفحه مانیتور LCD را تمیز کنید پیشنهاد میکنیم از یک پارچه کتان نرم خشک استفاده کنید. اگر صفحه مانیتور بخوبی تمیز نشد میتوانید کمی الکل به پارچه بزنید و صفحه مانیتور را با آن تمیز کنید.


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 442
نویسنده : جاذبه وب
#06#*
سریال نامبر گوشی موبایل  را نشان میدهد ( IMEI )

#92702689#*
نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#3370*
با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که سبب میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت

#3370#
حالت EFR را غیر فعال میسازد.

#4720#*
گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.

#4720#*
حالت قبل را غیر فعال میسازد.

#0000#* و یا #9999#*
ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

#30#*
شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

#67705646#*
در گوشی های مدل 3310 و 3330 لوگوی شبکه را حذف میکند ( IR-TCI )

#73#*
تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازی ها را Reset میکند.

#746025625#*
نمایش وضعیت سرعت clock سیمکارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.


#2640#*
کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345 می باشد.

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای است. مناسب برای زمانیکه گوشی هنگ کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند ( ریست گوشی بدون حذف برنامه ها و دفترچه تلفن و اس ام اس ) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

#7370#*
فرمت گوشی . مناسب برای زمانیکه گوشی بسیار زیاد هنگ کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت میکند و البته تمامی برنامه ها و فایلهای موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت . بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.


روش مستقیم فرمت گوشی های اسمارت فون بدون نیاز به منوی گوشی موباایل :
 
اگر پسوورد ( security code ) گوشی قبلا تغییر داده شده است و آنرا نمی دانید و همچنین گوشی شما از سیستم عامل سیمبین ورژن7 استفاده می کند ( مثل 6600 و 7610 و 6620 و 6260 و 9500 و 9300 ) ابتدا گوشی را خاموش کرده و در حالیکه سه دگمه سبز ، * ، 3 را همزمان نگه داشته اید گوشی را روشن کنید و آنها را آنقدر نگه دارید تا کار فرمت آغاز بشود. دراین حالت از شما دیگر پسوورد خواسته نخواهد شد و مستقیما گوشی فرمت خواهد شد.

فرمت کارت حافظه گوشی:

به صورت safe mode گوشی را روشن کنید ( برای اینکار درحالیکه دگمه pen (مداد) را نگه داشته اید گوشی را روشن کنید البته درظاهر تفاوتی را مشاهده نخواهید کرد.) سپس این مسیر را در گوشی دنبال کنید : menu>>Extras>>Memory>>Format MEM.card

حالت safe mode برای شما بسیار مفید است. و در مواقعی که گوشی هنگ کرده و بالا نمی آید احتمالا به شما کمک می کند و باعث می شود گوشی بالا بیاید و بعد از آن بتوانید گوشی را درصورت تمایلتان فورمت و یا کار دیگری بر روی آن انجام دهید. درواقع کار آن همانند عمل safe mode ویندوز می باشد و در این حالت دیگر اکثر برنامه های کاربردی که در پشت صحنه همیشه در حال اجرا بودند ، دیگر اجرا نخواهند شد و به همین دلیل گوشی اصطلاحا به راحتی بالا می آید. که در گوشی های مختلف کمی متفاوت می باشد و در اسمارت فون ها اکثرا باید کلید خاصی را ( کلید ABC و یا PEN ) را نگه داشته و سپس گوشی را روشن کنید. تاکید می کنم که در حالت safe mode شما تغییری در ظاهر منوی گوشی نخواهید دید و همه چیز در پشت صحنه اتفاق افتاده است و یا بهتر بگویم از اتفاق افتادن آنها ( برنامه ها ) جلوگیری کرده است.

#43#*
کنترل حالت call waiting ( انتظار) گوشی.

#61#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert در صورتیکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعیین گردیده است.

#62#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه شبکه دچار اشکال باشد ( آنتن نباشد ) تعیین گردیده است.

#67#*
کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه گوشی اشغال باشد ، تعیین گردیده است.

#شماره*21**
divert به شماره مورد نظر در هر حالت.

#شماره*61**
divert به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئی ( no Reply ) به تماس.

#شماره*67**
divert به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشی ( on Busy ) #

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com