عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 185
نویسنده : جاذبه وب

همانطور که ميدانيد هر کاربر در ویندوز XP میتواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند؛ به طوریکه تنها با وارد نمودن رمز عبور امکان ورود به محیط ویندوز مهیاست. این رمز عبور به طور پیش فرض تاریخ انقضایی ندارد و همیشگی است و تا زمانی که مجددأ توسط کاربر تغییر نکند پابرجا خواهد ماند. اما شاید شما دوست داشته باشید که برای رمز عبور حساب کاربری خود در ویندور تاریخ انقضایی تعیین کنید. بدین گونه که به عنوان مثال بعد از 14 روز رمز باطل شده و از سیستم محو گردد و طبعأ پس از آن دیگر برای ورود به ویندوز به وسیله آن حساب کاربری نیاز به وارد کردن پسورد نخواهد بود. جالب است بدانید این کار بدون نیاز به برنامه جانبی خاصی و تنها از طریق محیط ویندوز و رجیستری امکان پذیر است. هم اکنون به معرفی این ترفند میپردازیم.

توجه: خواندن ترفند در ادامه مطلب


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 215
نویسنده : جاذبه وب
 1- برای دانلود فایل ها حتما از یک نرم افزار مدیریت دانلود استفاده نمائید.
برای دانلود نرم افزار "Internet Download Manager" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود نرم افزار "Flash Get" اینجا را کلیک نمائید.

 2- تمامی فایل هایی که برای دانلود قرار می گیرند توسط نرم افزار وین رار فشرده می شوند.
برای دانلود نرم افزار "WinRAR" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود نرم افزار "Winzip" اینجا را کلیک نمائید.

3- برای مشاهده ی سریع و با کیفیت وبسایت ها پیشنهاد می شود از مرورگر های زیر استفاده نمائید.
برای دانلود مرورگر وب "Mozilla Firefox" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود مرورگر وب "Google Chrome" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود مرورگر وب "Internet Explorer" اینجا را کلیک نمائید.

4- توصیه می شود جهت مشاهده ی مناسب صفحات وب،همیشه آخرین نسخه ادوب فلش پلییر را داشته باشید.
برای دانلود "Adobe Flash Player" اینجا را کلیک نمائید.

5- برای مشاهده ی بهتر فایل های صوتی و تصویری پیشنهاد می شود از پلیر های زیر استفاده نمائید.
برای دانلود پلیر "KMPlayer" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود پلیر "VLC Media Player" اینجا را کلیک نمائید.

6- برای رایت و بارگذاری فایل های ایمیج،پیشنهاد می شود از نرم افزار های زیر استفاده نمائید.
برای دانلود نرم افزار رایت فایل های ایمیج "UltraISO" اینجا را کلیک نمائید.
برای دانلود نرم افزار بارگذاری فایل های ایمیج "DAEMON"  بدون نیاز به رایت اینجا را کلیک نمائید.


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 906
نویسنده : جاذبه وب
1- پسورد را به صورت دستی و به صورت حروف کوچک وارد نمائید.رمز تمامی فایل هایی که در وبسایت میهن دانلود، برای دانلود قرار گرفته اند www.mihandownload.com می باشد.
2- در صورت برخورد با ارور طولانی بودن کاراکتر ، اسم فایل را عوض کنید.
3- هنگام اکسترکت فایل هایی که چند بخش دارند،اول تمام بخش ها را در یک پوشه قرار دهید و سپس اقدام به اکسترکت از اولین پارت کنید.
4- به خاطر داشته باشید که پیام CRC failed همیشه به دلیل این نیست که فایل RAR دانلود شده خراب می باشد در صورت برخورد با ارور CRC Faild ، فایل ها را با Winrar باز کرده و Alt+R زده تا فایل ها Repair شوند.همه فایل ها 5 % ریکاوری دارند.
 5- هنگامی که نتوانستید به هیچ وجه فایل های RAR را اکسترکت نمائید،فایل RAR را در یک سیستم دیگر نیز اکسترکت کنید؛ممکن است به دلیل وجود بدسکتور در سیستم شما، فایل RAR اکسترکت نشود.
6- در آخر اگر روش های بالا جواب نداد ،فایل یا پارت خراب را دوباره دانلود نمائید.


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 154
نویسنده : جاذبه وب

خط تلفن بوق آزاد ندارد؟ مودم را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد

 چراغ لينک مودم چشمک زن است ؟ اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را به گوشي تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق با پشتيباني تماس بگيريد.

 علامت ضربدر قرمز رنگ بر روي کانکشن مشاهده مي شود؟ کابل شبکه شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم وسوکت پشت مودم را بررسي كنيد 

چراغ مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن مي‌شود ؟ ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد) در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک میکروفیلتر و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد تمام چراغ های هاي مودم شما جز پاور خاموش است؟ تمام کابل‌هايي را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. ۵ دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد -
نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد. 

نمی توانم ADSL Connection خود را پیدا کنم ؟ از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید. 
• اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید. 

تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟ یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند: گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجائد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 195
نویسنده : جاذبه وب

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:

http://support.microsoft.com/kb/2482947


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 186
نویسنده : جاذبه وب

همانطور که اشاره کردیم گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز 8 هم آسان و هم سریعتر شده است و براحتی با فشردن ترکیب دو کلید Win Key + X از روی کیبورد ویندوز بطور خودکار از محیط صفحه نمایش عکس گرفته و تصویر گرفته شده را در کتابخانه تصاویر یا همان Pictures Library ذخیره می نماید!

همچنین با فشردن ترکیب کلیدهای Win Key + Print Screen Key از روی کیبورد خواهید توانست تا بجای گرفتن عکس از کل محیط صفحه نمایش و سپس جدا کردن پنجره موردنظر از سایر محیط ، تنها از پنجره فعال یا همان پنجره ای که در جلوی سایر پنجره ها قرار دارد ، عکس بگیرید .

آدرس ذخیره شدن تصویر گرفته شده در ویندوز 8 :   Pictures Library > My Pictures

نکات:
1. Win Key همان کلید دارای لوگوی ویندوز بر روی کیبورد می باشد!

2. Print Screen Key در کیبوردهای گوناگون با توجه به برند کیبورد به صورت های  Prnt Scrn و یا Prt Sc نمایش داده میشود و این کلید در نزدیکی کلیدهای Delete و Pause بر روی کیبورد قرار دارد ...


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 198
نویسنده : جاذبه وب

sniping tools نام  نرم افزاری در ویندوز 7 است که توانایی عکس گرفتن از صفحه مانیتور را دارد.برای دسترسی به این نرم افزار کافی است کلمه snip  را در جستجوی منوی استارت تایپ کنید

با  باز شدن این برنامه به راحتی میتوانید از قسمت مورد نظر عکس گرفت.


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 216
نویسنده : جاذبه وب
با سلام :

همین طور که همه ی شما میدونید وبلاگ سازی کار افراد تازه کار هست اما من یه تازه کار نیستم و مدتها ست که کامپیوتر کار می کنم و قبلا هم برای خودم یه سایت حرفه ای آموزش کامپیوتر داشتم البته الان دیگه مدتش تموم شده.منم هیچ وقت از وبلاگ نویسی خوشم نمی اومد تا اینکه چند روز پیش وقتی از یاهو مسنجر وارد آی دی خودم شدم دیدم از طرف شخصی به نام دنیا یه pm برام اومده که نوشته بود من تازه وبلاگم و آپ دیت کردم  از اون دیدن کنید منم همین جوری یه سری به وبلاگش زدم اونقدر برام جالب بود که نظرم راجع به وبلاگ نویسی تغییر کردو تصمیم گرفتم این وبلاگ و بنویسم امیدوارم بتونم خدمتی هر چند کوچک به دوستان فارسی زبان خودم در ایران کنم و سایتم در زمینه ی آموزش کامپوتر بتونه مفید واقع بشه.

    در ضمن لطفاً منو از نظرات خودتون بی نصیب نذارید تا در جهت ارتقای سطح وبلاگ تلاش کنم.و یه چیز دیگه ادرس وبلاگ دنیا خانم رو تو قسمت پیوندهای وبلاگم گذاشتم دوست داشتید یه سری بزنید.

من امسال تازه در رشته ی ریاضی کنکور دادم و مهندسی برق الکترونیک دانشگاه زاهدان قبول شدم تا قبل از اینکه برم دانشگاه قول می دم هر روز وبلاگ رو آپ دیت کنم ولی وقتی رفتم دانشگاه دیگه شاید فقط هفته ای یه بار آپ دیت کنم .                 

                                       با تشکر        مهدی سوزنده

 


تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 221
نویسنده : جاذبه وب


حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.

در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد .

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (
GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد
Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.

قابليتهاي برنامه و نکات کليدي در استفاده از آن بدين صورت مي باشد :


1)اين برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفيت هارد ديسک را براي انجام فعاليتهاي خود اشغال مي کند.

2)اين برنامه داراي خاصيت(
Auto-Revert ) مي باشد اين قابليت قادر به بازگرداني اطلاعات به صورت خود کار است .

3)قابليت بازگرداني کل هارد ديسک (
Revert Drive ) اين قابليت امکان بازيابي کل اطلاعات درايو را فراهم مي کند.

4)بوت شدن از فلاپي ديسک اين قابليت سبب بوت شدن کامپيوتر از روي فلاپي مي شود.

5)اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند و نمي توان در حالت عادي محافظت از سيستم را محدود به درايو خاصي از هارد ديسک کرد .

در اين جا به موارد و نکات اصلي در مورد نرم افزار اشاره گرديد لازم به ذکر است اين برنامه داراي جزييات فراواني است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پي خواهند برد .

لینک دانلود NORTON GO BACK با حجم 3.66 مگا بایت :

http://download.9down.com/Retail/Symantec.Norton.GoBack.v4.0.Retail-SSG.rar
تاریخ : 9 آذر 1394
بازدید : 178
نویسنده : جاذبه وب

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

1 )
Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

 2 ) تهیه
Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

 3 ) استفاده از برنامه های
AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

 4 ) استفاده از آنتی ویروس
AntiVirus وSpy Sweeper و فايروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها 
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست . عمده مشکلات را ویروسهای جدید ایجاد میکنند و تنها راه شناسائی و از بین بردن آنها آپدیت روزانه آنتی ویروس میباشد .

 4 ) استفاده از ویرژال درایو (
Virtual Drive ) - ویرژال درایو قادر است اطلاعات شما را از خرابی و صدمات ویروس همچنین سرقت اطلاعات تا حدود زیادی ایمن نگاه دارد زیرا در این حالت اطلاعات کد گذاری ( Encrypt ) شده و به صورت غیر مستقیم روی هارد ذخیره می گردند ( نکته : هرگز از برنامه هایی چون Folder Guard و ... استفاده نکنید چون این برنامه ها تا زمان فعال بودن سیستم عامل امنیت فایلهای امنیت شما را به صورت نسبی حفظ می کنند) پس همواره جز درایو سیستم عامل کل هارد دیسک را به صورت یک جا به یک یا چند درایو مجازی تبدیل کنید .

 5 ) همواره پسورد های خود را تغییر دهید و همه نکات امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت کنید .

 6 ) استفاده از حساب کاربری
GUEST

 7 ) استفاده از
Screen Lock , Security Administrator و ... جهت ایجاد محدودیت های بیشتر در ویندوز

 8 ) استفاده از اکتیو کارت (
Active Card ) جهت اجازه دسترسی به اطلاعات حساس

 9 ) تبدیل فایل سیستم به
NTFS

 10 ) کنترل
PROSSES و ایجاد TASK LIST همچنین محدود سازی کاربران در ایجاد و حذف TASK ها

 11 ) بالا بردن امنیت در
Internet Explorer

 12 ) استفاده از برنامه های
Auto-Protect و System Works قوی برای چک کردن سیستم هانند Norton System Works

مراحل ایجاد و حفظ امنیت در سیستم به صورت فهرست وار بیان گردید پیاده سازی تمامی مراحل فوق نیاز به تخصص و تبحر دارد و برای کاربران عادی و غیر حرفه ای قطعا غیر ممکن است .

در قسمتهای بعد به تفکیک و بطور مفصل به این موارد خواهیم پرداخت .


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com