ژنرال بسیجی، مرد سال 93


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 آذر 1394
بازدید : 803
نویسنده : جاذبه وب

 

 

 "وطن امروز" در یادداشتی نوشت: جهانیان در صحنه نبرد با تروریست‌های داعش در عراق نام مردی را بیش از همه می‌شنوند، مردی که ولایتمداری و عشق و علاقه‌اش به حضرت امام خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام است، مردی که بسیاری از معادلات در عراق و سوریه با تفکر و راهبردهای وی رقم خورده است؛ سردار سرلشکر قاسم سلیمانی یا به قول رسانه‌های جهان «ژنرال سلیمانی». مردی به جای مانده از ۸ سال دفاع‌‌مقدس و نمونه‌ای از صدها قهرمانی که جان خویش را برای دفاع از سرزمین‌های مقدس اسلامی به کف گرفتند و تاریخ در برابر غیرت و رشادت‌های آنان کمتر نمونه‌ای دیده است.

 
رسانه‌های غرب به او لقب «مردی در سایه» داده‌اند و او را «قهرمان ملی ایرانیان» می‌دادند و با اندک گشت و گذاری در اخبار رسانه‌ها، این سردار دلیر سرافراز ارتش اسلام را ژنرالی می‌دانند که در صحنه نبرد عراق، صحنه‌گردان است و مبارزان شیعه و کرد، شیفته شخصیت و متانت و خاکی بودن وی در کنار ویژگی‌های مدیریتی‌اش هستند که چگونه با تدابیر جنگی منحصر به فردش، سران و فرماندهان خبیث، خشک‌مغز و سفاک گروهک تروریستی داعش را یکی پس از دیگری از صحنه حذف می‌کند و نام وی رعشه بر اندام آنها انداخته است.


 
بسیاری از تحلیلگران، سرلشکر سلیمانی را مبارزی می‌دانند که خواب را از دشمنان «ایران اسلامی» ربوده و امنیت و آرامشی که امروز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های این دلاورمرد کرمانی است.

 
به جرات می‌توان گفت سردار سلیمانی بیش از آنکه در داخل شناخته شده باشد، در خارج از مرزهای ایران بویژه در عراق و سوریه شناخته شده و اکنون کمتر دولتمرد یا نظامی‌ای را در پایتخت‌های آمریکا و اروپا می‌توان نام برد که نام «قاسم سلیمانی» را نشنیده باشد، چرا که این فرمانده ۵۷ ساله و نیروهای تحت امرش با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی مثال‌زدنی و شگفت‌انگیز که ناشی از ایمان الهی و هدایت‌های او است، در به زانو آوردن گروهک داعش از چنان موفقیت‌هایی برخوردار شده‌اند که در اتاق‌های جنگ آمریکایی و اروپایی همواره نام قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای که با شناخت دقیق از اوضاع منطقه، توانسته مانع پیشروی تروریست‌های داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه شود، شناخته می‌شود و جالب آنکه این سردار رشید اسلام از چنان ارتباطات صمیمی و تنگاتنگی با قبایل عراقی برخوردار است که مبارزان شیعی و کرد را به پیروزی‌های متعددی در تکریت، آمرلی و دیگر مناطق هدایت کرده است.


اگرچه رسانه‌های غربی در موارد متعددی تلاش کرده‌اند به انحای مختلف چهره‌ای مخدوش از سرلشکر سلیمانی به تصویر کشند اما تمام آنها به این واقعیت اذعان دارند که آمریکا با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی نیز نتوانسته است در زمینگیر کردن گروهک تا دندان مسلح داعش که به مدرن‌ترین ادوات نظامی مجهز است، به موفقیت دست یابد اما ژنرال سلیمانی با تاکتیک‌هایش از موفقیت‌های بسیاری در صحنه نبرد در عراق برخوردار شده و همین رسانه‌ها تاکید دارند سردار از احترام بالایی در میان اردوگاه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب داخل ایران برخوردار است که وی را یک استراتژیست نظامی تاثیرگذار می‌دانند.

 

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در توصیف سردار می‌نویسد: «ژنرال سلیمانی به دلیل وفاداری‌اش به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران شناخته شده است و مسؤول اجرای سیاست‌های وی برای ارتقای ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و دور کردن بسیاری از تنش‌ها در خاورمیانه از طریق مقابله با رقبا در دیگر کشورها از جمله لبنان، سوریه، عراق و افغانستان است».

 
سردار سلیمانی را باید نماد ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی دانست که دستاوردهای بزرگی نیز به دست آورده است و فرمانده‌ای است که با تضعیف اقتدار و دست برتر آمریکا در عراق و افغانستان، باعث کاهش نفوذ ایالات متحده در منطقه شده است.

 
فایننشال تایمز در گزارشی سردار سلیمانی را فردی کلیدی در حمایت از حزب‌الله لبنان در جنگ علیه رژیم صهیونیستی و کمک به باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت می‌داند.


سرلشکر سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس از توانایی‌های گسترده‌ای در اجرای سیاست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهای ایران برخوردار است و به عنوان سربازی که مورد وثوق و عنایت رهبر بزرگوار انقلاب است، در همه ماموریت‌ها و مسؤولیت‌هایی که در چارچوب منافع ملی و صیانت از جمهوری اسلامی ایران به وی واگذار شده، با سربلندی بیرون آمده است و همه این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را باید ناشی از اخلاص و ولایتمداری او دانست که با وجودی که یکی از عالیرتبه‌ترین فرماندهان نظامی ایران است، «بسیجی‌وار» در خطوط مقدم در کنار دیگر رزمندگان آن هم در خاک کشور همسایه برای اهداف متعالی مبارزه می‌کند و لرزه بر اندام تمام دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام عزیز انداخته است.



کافی است به عکس‌هایی که از سردار سلیمانی در مناطق مختلف عراق گرفته شده است، نگاهی انداخت تا فهمید افتادگی و متانت در چهره دوست‌داشتنی و صمیمی وی موج می‌زند اما در پس این چهره صمیمی، مردی استوار با اراده‌ای آهنین نهفته است که خواب خوش را بر صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و هر حرامی دیگری، حرام کرده و آمریکایی‌ها وی را کابوس و دلیل اصلی شکست‌های خود در منطقه می‌دانند. او مردی است از جنس مردم نه همچون ژنرال‌های آمریکایی که در اتاق‌های امن و دور از تهدید در هزاران کیلومتر آن‌سوتر برای منطقه نسخه می‌پیچند و هنوز آفتاب سوزان عراق را بر چهره خود لمس نکرده‌اند. او با شیعیان عراق چفیه به سر می‌شود و با کردهای عراق، شلوار کردی می‌پوشد.

مردی است یکرنگ از جنس همرزمان شهیدش که روزگاری نه خیلی دور، جان خود را بر کف گرفته و برای بیرون راندن صدام و صدامیان، سلاح به دست گرفتند تا امروز من و تو در آرامش و امنیت زندگی کنیم. مردانی از جنس سلیمانی رفاه و زندگی آسوده را از خود و خانواده خود محروم کردند تا ایران و ایرانی سرفراز بر تارک دنیا بدرخشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در آرامش و امنیت در منطقه‌ای نا امن به‌سر می‌برد که گرگان و درندگان چشم طمع به آن دارند، همگی مرهون عظمت و جانفشانی‌های سردارانی چون قاسم سلیمانی است. سربازی بی‌ادعا و «مرید رهبر» که هدایتگر کشتی انقلاب با حضورش آسوده‌خیال بوده و می‌داند ملت حق‌شناس ایران قدردان زحمات و تلاش‌های او است. سلیمانی نه فقط چهره سال که بر جلد نشریات داخلی و خارجی نقش بسته بلکه چهره‌ای است که در قلب هر ایرانی، عراقی، سوری و هرآنکه دلش به عشق اسلام می‌تپد، جایی محکم گرفته است.

هموطن! باید برای احترام به سردار سلیمانی بلند شد و بر شرفش درود فرستاد که آرامش و امنیت‌مان را مدیون او هستیم.. سردار درود... سردار سپاس... !

 

 اگر امروز حاج قاسم دارد در عراق چای می‌نوشد٬ اگر دارد آرام قدم می‌زند و با رزمنده‌های عراقی عکس یادگاری می‌گیرد٬ اگر روی بلندی می‌ایستد تا منطقه‌ی نبرد شیربچه‌های سنی و شیعه‌اش را با شرنطفه‌های تکفیری رصد کند٬ اگر وسط بین‌الحرمین قدم می‌زند و به زیارت می‌رود٬ اگر می‌رود به دیدن خانواده‌ی شهدای عراقی٬ اگر نبردی را فرماندهی می‌کند٬ اگر شهری را آزاد می‌کند٬ اگر مادر شهیدی را دلداری می‌دهد٬ اگر برادر شهیدی را لباس رزم می‌پوشاند برای ادامه‌ی راه برادرش٬ و ده‌ها اگر دیگر٬ حاصل زحمات دیگرانی است که روزگاری نه چندان دور با او زیسته‌اند و خوشی‌های امروزش٬ حاصل کار آن‌هاست٬ در آن روزگار.

حاج قاسم در عراق

بیست و نه سال قبل٬ وقتی والفجر هشت انجام شد و بعثی‌های خواب‌زده دیدند بسیجی‌های خمینی بالای سرشان ایستاده‌اند و حتی ژنرال‌ها فرصت نکردند درجه‌های‌شان را بزنند روی دوش‌‌های لرزان‌‌شان٬ نبرد به گونه‌ای ادامه یافت که عده‌ی زیادی از بعثی‌ها راه جزیره‌ی بوبیان را پیش گرفتند و راهی خاک کویت شدند برای فرار. برخی راه خور عبدالله را پیش گرفتند و زدند به باتلاقی که شد گورستان‌شان. 

نیروهای عراقی هنگام خروج از باتلاق/ عملیات والفجر هشت

 

برخی هم از نیمه‌راه از باتلاق خارج شدند. درست همین‌جا بود که مردانی از جنس حاج قاسم٬ دست عراقی‌های بی‌پناه را گرفتند و از باتلاق خارج کردند. سر و روی‌شان را شستند و آن‌ها را کنار خود نشاندند تا سال‌ها بعد٬ یعنی همین امروز که من و شما نشسته‌ایم به تماشای عکس‌های حاج قاسم در نبرد با تکفیری‌ها٬ او خیالش از بابت سربازان آخرالزمانی سید‌الشهدا علیه‌السلام راحت باشد و بی هیچ دغدغه‌ای در سرزمینی رفت و آمد کند که حالا دیگر حکم وطن را دارد برایش. و البته این سرزمین از همان روز که زمین از خاک کربلا گسترده شد٬ سرزمین مادری همه‌ی مجاهدان عالم شد.
 

یاد فرماندهان بزرگ این عملیات به خیر که حتی آب نوشیدنی بسیجی‌ها را هم به اسرای عراقی دادند. حاج مهدی طیاری٬ حاج یونس زنگی‌آبادی و...

حاج قاسم سلیمانی در عملیات والفجر هشت
 

رزمنده ایرانی در حال کمک به اسیر عراقی/ عملیات والفجر هشت
 
 

 

رزمنده ایرانی در حال دادن آب به اسیر عراقی/ عملیات والفجر هشت
 

رزمندگان ایرانی در حال کمک به اسرای عراقی/ عملیات والفجر هشت 

 ----------------------------------------------------------------------------------

تی شرت خبرساز مجری برنامه زنده+عکس

مجری برنامه ویتامین سه بخش پایانی برنامه خود را به گرامیداشت سالروز تولد سردار قاسم سلیمانی اختصاص داد.

«علی مرادی» مجری برنامه صبحگاهی «ویتامین سه» بخش پایانی برنامه خود را به مناسبت تولد سردار قاسم سلیمانی به قدردانی و تشکر از زحمات این بزرگمرد اختصاص داد.

b2ap3_thumbnail_063b16291eeff39a1c531857b396e09c_M.jpg

مرادی که در طول برنامه لباسی منقش به تصویر سردار سلیمانی به تن کرده بود، جدای از القابی که برای سردار سلیمانی در نظر گرفته‌اند، ایشان را سرباز ولایت خطاب و یادآوری کرد که سردار سلیمانی باعث امنیت خیلی از مناطق مرزی کشور است و خدمتگزار ملت است.

او در این برنامه اعلام کرد امروز سردار سلیمانی به اسطوره بسیاری از جوانان ایران زمین تبدیل شده و تاکید کرد که اسطوره خودم همواره این مرد بزرگ است و کور شود هرکه نمی‌تواند او را ببیند.

در ادامه نیز حاضران در استودیو به احترام سردار سلیمانی ایستادند و به عنوان هدیه تولد این مرد بزرگ صلواتی برای سلامتی‌اش فرستادند و در ادامه هم برای رشادت‌های وی کف زدند.

ستاره نیوز
------------------------------------------------------------------------------

امروز، زاد روزِ شیرمردیه که دوست و دشمن به قابلیتها و ویژگی هاش اذعان و اعتراف دارند .
مردی که اگر امثالشون نبودند، فقط خدا میدونه الان چه بلاهایی که سر کشور عزیزمون نیامده بود .
عزیزی که با همتش و حضورش و عنایاتِ خاص الهی و نیروهاش، دشمنان رو دهها و صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ما زمین گیر کرده، تا ایران و ایرانی در امنیت و آرامش باشه.
کسی که بیشتر از خانوادش، نیروهاش می بیننش و ازش خبر دارند .
فرمانده ای لایق و شجاع، که شبهای زیادی رو نه در خاک ایران، که در جغرافیای مقاومت، گاه بر روی خاک، می خوابه، تا من و شما و خونواده هامون، سر خونه زندگی مون باشیم و ارام و بی دغدغه و بی هراس از ناامنی و بی ترس، اسوده بخوابیم .
از حاج قاسم، زیاد میشه گفت، در عین حال، همه چیز رو هم دربارشون نمیشه بیان کرد .

به پاس تمام دلیری ها،رشادتها، اقتدار، ایثار و از خودگذشتگی هاش و همتش برای امنیت ایران عزیز،.صلواتی هدیه میکنیم برای سلامتی و طول عمر با برکتشون، تاخاری شود در چشم دشمنان .

٢٠اسفند، تولدِ سردار دلها، سردار عشق حاج قاسم سلیمانی بر همه دوستدارنش مبارک .

متن: حسن شمشادی – خبرنگار صدا و سیما در سوریه



به مناسبت تولد سرلشکر قاسم سلیمانی؛
 
 "قاسم سلیمانی" در 20 اسفند سال 1335 در روستای کوهستانی و دورافتاده رابُر در "استان کرمان" به دنیا آمد. وی در 12 سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد.

چندی بعد به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد. وی پس از پیروزی انقلاب، به عضویت مجموعه «سپاه افتخاری» که به وسیله پدر "شهید قاضی" تاسیس شده بود، درآمد. با شروع جنگ تحمیلی، راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌ های هم‌ ولایتی‌ اش شد و سپس لشکری از همین بسیجی‌ها تشکیل داد و به "لشکر ۴۱ ثارالله" شهرت یافت.

وی در طول دوران دفاع مقدس

 

، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله والفجر 8 ، کربلای 4 ، کربلای 5  و تک شلمچه حضور موثر داشت. با پایان جنگ، لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

وی در سال 1376، از سوی حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای فرماندهی کل قوا به تهران فراخوانده و مسئولیت سپاه قدس به او سپرده شد. در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. مقام معظم رهبری در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام بردند.


حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌ الله لبنان، عقب‌ راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌ دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی، جهان را شوکه کرد.

 

سردار سلیمانی عزیز با دوروز تاخیر تولدتون رو تبریک عرض میکنم شما مایه افتخار و غرور وعزت ما ایرانیها هستی و افتخار میکنیم که سرداری مثل شما داریم کاش لیاقت این رو داشتیم که در رکاب شما بجنگیم.به نظر من باید کارگردانهایی مثل ده نمکی و حاتمی کیا به فکر ساخت فیلمی برای شما باشند این تنها کاری که میشه برای رشادتهای شما کرد وجوونهای مملکت بیشتر شمارو بشناسند وخودشون رو درگیر این جناههای اختلاس گر سیاسی نکنن ومردان باغیرتی مثل شمارو الگو خودشون قرار بدن.هزار ساله بشی سردار و با صاحب این روز مهدی صاحب الزمان دشمنامون رو نابود کنی

http://www.aparat.com/v/QaTbV

http://www.aparat.com/v/WEmh3
--------------------------------------------------------------------------------------

قاسم سلیمانی
 
محل تولد روستای قنات ملک، شهرستان رابر، استان کرمان،  ایران
تاریخ تولد ‎۲۰ اسفند ۱۳۳۵
۱۱ مارس ۱۹۵۷(۱۹۵۷-03-۱۱) ‏(۵۸ سال)
لقب حاج قاسم، سردار، ژنرال
تابعیت  ایران
یگان‌های خدمت IRGC-Seal.svg سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
درجه 19- Sarlashgar-IRGC.png سردار سرلشکر پاسدار
فرماندهی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (از سال ۱۹۹۸ - تاکنون) کرمان
جنگ‌ها جنگ ایران و عراق
جنگ داخلی سوریه
حمله به شمال عراق (۲۰۱۴)
عملیات‌های مهم والفجر ۸ (فتح فاو)
کربلای ۴
کربلای ۵
تک شلمچه

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.[۱] او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.[۲] وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد. آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان «شهید زنده» نام برده است.[۳]

طبق منابع غربی، سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است. وی تا پیش از حضور علنی در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی حکومت ایران با معرفی و شناساندن وی از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با مدافعان عراقی، جهان را شوکه کرد.[۴]

 زندگی‌نامه

قاسم سلیمانی در روستای قنات ملک در شهرستان رابر در استان کرمان به دنیا آمد.

§عضویت در سپاه و جنگ ایران و عراق

وی پس از پیروزی انقلاب، درعین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویتِ مجموعهٔ «سپاه افتخاری»، که به وسیلهٔ پدرِ شهید قاضی تأسیس شده بود، درآمد.[۵]

سلیمانی بیان می‌کند که به محض بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود. با حمله عراق به ایران، سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا جلوی پیشروی عراق در جبههٔ مالکیه را بگیرد. سلیمانی در بیشتر عملیات عمدهٔ نظامی دوران جنگ با عراق شرکت کرد.

با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

سلیمانی به تازگی مورد آشتی نظامی ایران و آمریکا مشروط به پذیرفتن قدرت نظامی ایران در منظقه خاورمیانه را مطرح کرده‌است.[نیازمند منبع]

قاسم سلیمانی یکی از امضا کنندگان نامه تهدیدآمیز فرماندهان سپاه در جریان وقایع ۱۸ تیر ۱۳۷۸ به محمد خاتمی رئیس جمهوری وقت ایران بود.[۶][پیوند مرده]

§مبارزه با مواد مخدر

بی‌درنگ پس از آتش‌بس با عراق، دولت ایران، سپاه پاسداران را مأمور مبارزه با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر کرد. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان جنگیده‌است.[۷]

§انتصاب به فرماندهی نیروی قدس

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶، هم‌زمان با اوج‌گیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.[۸]

انتصاب سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس همزمان با قدرت گرفتن طالبان یک پیش‌آمد محض نبود. او از این رو انتخاب شد که بومیِ یک منطقه کوهستانی به نام رابر در کرمان بود و با نظام سیاسی جوامع قبیله‌ای به طور کلی و با جامعه افغانستان به ویژه آشنایی نزدیک داشت. او با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت نیز گزینهٔ مناسبی بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود وارد عمل شود. از همه مهم‌تر این‌که سلیمانی در هشت سال جنگ با عراق و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربهٔ بی‌مانندی اندوخته بود.[۹]

مئیر داگان رئیس سابق موساد می‌گوید «او با هر گوشه از نظام رابطه دارد. او کسی است که من به آن می‌گویم باهوش از نظر سیاسی.»[۱۰]

§در عراق

موفق الربیعی سیاست‌مدار و وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، سلیمانی را «بدون شک قدرت‌مندترین مرد در عراق» خوانده است.[۱۱] به گفتهٔ او سپاه قدس به فرماندهی سلیمانی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و به ویژه در منطقه سبز بغداد (که سفارت‌خانه‌های غربی و عربی و ادارات و خانه‌های مقامات دولتی و اعضای پارلمان عراق در آن قرار دارد) نفوذ دارد.[۱۲][۱۳] نیروی قدس به رهبری سلیمانی نقش تأثیرگذاری در روند جنگ عراق داشته است.

در ۱۱ ژانویهٔ ۲۰۰۷، استنلی مک‌کریستال ژنرال آمریکایی مطلع شد محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و قاسم سلیمانی از طریق چند خودرو در حال حرکت به مرز ایران و عراق هستند. در عراق آمریکایی‌ها در حال تعقیب آن‌ها بودند. کاروان خودروها وارد ساختمان ناشناخته‌ای در شهر اربیل کردستان عراق شدند که روی آن فقط نوشته بود «کنسولگری»، که نشان می‌داد افراد داخل ساختمان تحت پوشش دیپلماتیک عملیات انجام می‌دهند. نظامیان آمریکایی وارد ساختمان شدند و ۵ ایرانی که همگی پاسپورت دیپلماتیک داشتند را دستگیر کردند، اما اثری از محمدعلی جعفری و قاسم سلیمانی نبود. به گفتهٔ مک‌کریستال، هر پنج نفر از اعضای سپاه قدس بودند. ۹ روز بعد از این واقعه، ۹ تا ۱۲ شبه نظامی به رهبری گروه شبه نظامی شیعهٔ عصائب اهل الحق طی حمله‌ای به مقر فرماندهی نظامیان آمریکا در کربلا که در بین مراکز فرماندهی پلیس عراق واقع است، سوار بر تعدادی خودروی نظامی با گذشتن از چندین لایهٔ امنیتی، به ساختمان اصلی فرماندهی که در آن هنگام ۳۰ آمریکایی در آن مستقر بود نفوذ کردند و ۴ نظامی آمریکایی را اسیر گرفتند و از منطقه خارج شدند و به نزدیکی رود فرات رفتند، در نهایت با تعقیب هلیکوپترهای آمریکایی شبه نظامیان فرار کردند و در مجموع پنج نظامی آمریکایی کشته شدند. این عملیات «برجسته‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات در طول چهار سال جنگ» در عراق توصیف شده و افسران آمریکایی و مقامات عراق ادعا کرده‌اند ایران در آن نقش داشته و پاسخی به اسارت ۵ ایرانی در اربیل بوده است. این نخستین بار بود که آمریکایی‌ها مستقیماً به قاسم سلیمانی و نقش او در عراق اشاره کردند.[۱۰]

در سال ۲۰۰۹، گزارشی افشا شد که کریستوفر رابرت هیل ‏(en)‏ و ریموند تی اودیرنو ‏(en)‏ (بالاترین مقامات آمریکا در بغداد در آن هنگام) در دفتر جلال طالبانی (که از دهه‌ها پیش با سلیمانی ارتباط داشته است) با قاسم سلیمانی ملاقات کرده‌اند. هیل و اودیرنو بعداً این خبر را رد کردند.[۱۴]

در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۰، جیمز جفری (سفیر آمریکا در عراق) و لوید آستین (فرمانده ارشد نظامیان آمریکا در عراق)، در بیانیه‌ای تشکیل دولت جدید عراق به رهبری نوری المالکی را تبریک گفتند. به گفتهٔ سران عراقی، هنگام انتشار این بیانیه، آمریکایی‌ها خودشان می‌دانستند که در واقع سلیمانی آن‌ها را از عراق بیرون کرده است. حزب ایاد علاوی سیاست‌مدار سکولار طرف‌دار آمریکا، اکثریت اعضای پارلمان را داشت ولی در نهایت به قدرت نرسید چون آمریکا او را به نفع نوری المالکی کنار زد. به گفتهٔ خود علاوی، اگر او نخست‌وزیر می‌شد نیازمند حمایت آمریکا بود، اما آمریکا مایل بود عراق را ترک کند، و «عراق را به ایران داد». درنهایت جلال طالبانی و نوری المالکی که هر دو از نزدیکان و کاندیداهای مورد ترجیح سلیمانی بودند، به قدرت رسیدند. رهبر سابق عراق می‌گوید «ما به آمریکایی‌ها می‌خندیدیم ... سلیمانی کاملاً آن‌ها را ضربه‌فنی کرد، و آمریکایی‌ها در ظاهر تشکیل دولت جدید را به یکدیگر تبریک می‌گفتند.»[۱۰]

گفته شده است سلیمانی پیامی را از طریق یک پیامک به جلال طالبانی به دیوید پترائوس ژنرال آمریکایی و رئیس سازمان سیا فرستاده است با این محتوا که: «پترائوس عزیز، شما باید بدانید که من سیاست‌های ایران در قبال عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می‌کنم. در واقع سفیری که در بغداد است از اعضای نیروی قدس است. شخصی که قرار است جایگزین او شود هم از اعضای نیروی قدس است.»[۱۰]

سلیمانی خود در نشست مقدماتی «کنفرانس جوانان و بیداری اسلامی» گفت: «ایران در جنوب لبنان و عراق نیز حضور دارد. در واقع این مناطق به نوعی تحت تأثیر عملکرد و تفکر جمهوری اسلامی ایران هستند.» اما تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در بیانیه‌ای سخنان سلیمانی را محکوم کرده و وی را دچار توهم خواندند.[۱۵]

§فرماندهی ارتش عراق

پس از یورش پیکارجویان افراطی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳) به شمال عراق و تصرف برخی از شهرهای این کشور از جمله موصل و تکریت و از هم پاشیدن ارتش عراق و ناتوانی نیروهای مسلح این کشور در نبرد با داعش و پس از جدی شدن خطر تصرف بغداد (پایتخت عراق) توسط این گروه تروریستی، روزنامه ساندی تایمز انگلیس، وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز مدعی شدند ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده عراق را برعهده گرفته تا با نیروهای گروه تروریستی داعش مقابله کند. ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، عملیات دفاع از بغداد پایتخت عراق را در مقابل حملات نیروهای گروه تروریستی داعش، فرماندهی می‌کند. یک منبع عراقی مدعی شد: سردار سلیمانی با ۶۷ مشاور ارشد خود به عراق سفر کرد و فرماندهی عملیات‌ها را برعهده گرفت و بر استقرار نیروهای عراقی و برنامه‌ریزی برای عملیات، نظارت دارد.[۱۶][۱۷][۱۸][۱۹][۲۰]

§در کردستان عراق

در تابستان ۱۳۹۳ به دنبال هک شدن ایمیل نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران مکاتباتی افشا شد که این مقام باسابقه کرد در تهران را مقابل پرسش رسانه‌ها قرار داد. در این مکاتبات، به یک مقام ایرانی بیش از بقیه اشاره شده بود: قاسم سلیمانی. این نخستین بار بود که یک مقام ارشد حکومت اقلیم کردستان عراق با صراحت و با جزئیات به نقش تعیین‌کننده فرماندهی می‌پرداخت که سال‌ها پیش رسانه‌های عراق به او لقب "ژنرال بی‌سایه" داده بودند. در بسیاری از این نامه‌ها از شخص سومی با اسم اختصاری "حاجی" یاد می‌شود؛ فردی که آقای دباغ در برنامه اخیر تلویزیونی خود، او را این‌گونه معرفی کرد: "طبیعتاً وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی نیز تداعی می‌شود؛ او شخصِ اول خاورمیانه است."[۲۱] سردار امیرعلی حجازی سرپرست واحد هوافضای سپاه پاسداران مهر ماه ۱۳۹۳ طی گفتگویی تایید کرد که آقای سلیمانی و ۷۰ نفر از سربازان او به جنگجویان کرد عراقی کمک کردند مانع پیشروی داعش شدند.[۲۲]

§جنگ داخلی سوریه

جان مگوایر افسر سابق سیا گفته است نبرد القصیر (۲۰۱۳) ‏(en)‏ که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر توسط ارتش سوریه و نقطهٔ عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده است و این نبرد را «یک پیروزی بزرگ» برای او خوانده است.[۱۰]

پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارد و شایعه دخالت ایران در سوریه و کمک به بشار اسد برای سرکوب مخالفان قوت گرفت. چند روز پس از این ادعا قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام ایران با سید علی خامنه‌ای در تهران حضور یافت.

مجلهٔ وایرد او را در نخستین جایگاه فهرست «خطرناک‌ترین مردم جهان» قرار داده است.[۲۳] نشریه نیویورکر وی را تاثیرگذارترین فرمانده نظامی جنگ داخلی سوریه لقب داده است.[۲۴] قاسم سلیمانی روز پنجشنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۵ دو روز پس از حمله اسرائیل به کاروان نظامی مشترک ایران و حزب‌الله در القنیطره که به کشته شدن جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه منجر شد در بیروت حاضر شده و پس از ملاقات با حسن نصرالله به زیارت مزار جهاد مغنیه رفت، که احتمالات درباره نقش مؤثر وی در برنامه ریزی برای عکس العملی موشکی حزب‌الله دربرابر اسرائیل را تقویت می‌کند.[۲۵]

§تحریم و تهدید به ترور

مقامات وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا وی را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه در جریان اعتراضات در این کشور و سرکوب مخالفان بشار اسد کرده‌است. در پی این اتهام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وی را تحریم کرده‌است.[۲۶]

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر می‌داشت. بر اساس این خبر جک کین فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست استماع کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آن‌ها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته‌اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آن‌ها اعمال کنیم. همچنین رویل مارک گریچ از کارشناسان مؤسسه به دفاع از دموکراسی اظهار داشت: آنان به اندازه ما دارای منطق نیستند، فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آن‌ها، مرعوب‌شان کنید. قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید! به گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه این اظهارت برخی از نمایندگان آمریکایی اعلام کردند ما انجام هرگونه اقدامی درباره ایران را دور از ذهن نمی‌دانیم اما از ابراز موافقت با اظهارات جک کین سر باز زدند.[۲۷]

§در رسانه‌های داخلی

گروه موسیقی سنتی ایرانی نبض در مراسمی که روز ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ترانه‌ای را به سلیمانی تقدیم کرد. این کلیپ که توسط خبرگزاری فارس منتشر شد با کامنت‌هایی از خوانندگان در ستایش سلیمانی همراه شد. بسیاری از وب سایت‌های اصولگرای ایرانی این کلیپ را بازنشر کردند. شعر این ترانه به تلاش‌های سلیمانی برای نجات کشورهای عربی از دست داعش، و همچنین «آزادی» بیت المقدس و غزه می‌پردازد. در صفحه‌ای که پشت سر خواننده است، عکسی از آقای سلیمانی در کنار فرمانده شبه نظامیان شیعه سپاه بدر، رزمندگان کرد و دیگر جنگجویان دیده می‌شود.[۲۸]

§در رسانه‌های غربی

  • نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است ... و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.»[۱۰]
  • خبرگزاری فرانسه از او به عنوان «چهره‌ای مرموز» نام برد.
  • هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در نسخه بین‌المللی خود در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ تصویری از قاسم سلیمانی را بر روی جلد خود چاپ کرد و در کنار تصویر وی بر روی جلد خود نوشت: «اول با آمریکا می‌جنگید، الان داعش را درهم می‌کوبد، او فرد باهوشی و عاشق جنگ است و خودش هم می‌داند که زبده این کار است.»[۲۹][۳۰]

§در رسانه‌های عربی

§ترانه‌ای برای "ترساندن اسرائیل و داعش

شماری از کاربران یوتیوب ترانه‌ای عربی را منتشر کردند. شعر این ترانه که از آبان تا دی ۱۳۹۳ از سوی وب سایت‌های ایرانی بازنشر شد، را علی برکت خواننده لبنانی طرفدار حزب‌الله سروده است. او در سال ۱۳۹۳ برای مدت کوتاعی به دلیل اشعار ضد سعودی اش بازداشت شد. بسیاری از وب سایت‌های ایرانی این ترانه را تحت عنوان " ترانه‌ای برای ترساندن اسرائیل و داعش" منتشر کرده‌اند.[۳۱]

§شعری برای فرمانده حاج قاسم سلیمانی

شاکر العبودی، خواننده عراقی، در مدح سلیمانی ترانه‌ای به عربی خوانده که آخرین بار در بهمن ماه ۱۳۹۳ در YouTube منتشر شد. بسیاری از وب سایت‌ها و وبلاگ‌های ایرانی این ترانه را بازنشر کردند. این در یوتیوب توسط کاربری بنام «محمد الاعقابی» منتشر شد و عنوان آن «شعری برای فرمانده حاج قاسم سلیمانی» است.[۳۲]

پیام سردار سلیمانی به زبان عرب

 

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی، فیلمی از توصیه‌های سردار سلیمانی به فرزندان یکی از نیروهای بسیج مردمی عراق منتشر شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،سردار سلیمانی در این فیلم به درخواست یکی از نیروهای بسیج مردمی در تکریت با فرزندان وی به عربی سخن می‌گوید، و به آنها توصیه می‌کند که احترام پدر و مادر خود را نگه دارند و درس بخوانند.

از پیامها و نظرات فعالان عراقی در شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌توان دریافت که سردار سلیمانی از محبوبیت و احترام بسیار بالایی نزد مردم این کشور برخوردار است.

سردار سلیمانی در این پیام، خطاب به فرزندان این بسیجی عراقی می‌گوید:

محمد علی/ ابالفضل/علی، سلام علیکم
حال شما خوب است؟
خوب هستید؟
خدا شما را حفظ کند انشاء الله
شما باید قدر پدرتان را بدانید و همچنین مادرتان
زیرا آنان حق بسیار بزرگی بر گردن شما دارند
هر پدر و مادری بر گردن فرزندان خود حق بزرگی دارد؛ اما شما فرق می کنید چون پدرتان یک مجاهد است و زمان زیادی را در راه جهاد و در انتظار شهادت سپری کرده است
وی همیشه منتظر شهادت بوده، و همیشه در حال فعالیت است، و بنظرم اگر میخواهید آنها را خوشحال کنید، بهترین کار این است که از آنها اطاعت کنید و از هرچیزی که جسم و روح و روان آنها را تحت تاثیر قرار دهد بپرهیزید، و از هر کاری که انها راضی نیستند پرهیز کنید
بعد از رضایت خداوند، مهمترین چیز رضایت پدر و مادر است
و این حق بزرگی است، و دلیل آن هم این است که خداوند در قرآن کریم بعد از اسم مبارکشان بر پدر و مادر تاکید می کند
این مسئله اول و اساسی است
اما مسئله دوم این است که شما باید حلال خدا را حلال بدانید و حرام او را حرام
به راه حرام نروید
راه حلال را بطور جدی بپیمایید و ان شالله خدا شمارا کمک خواهد کرد
همچنین میخواهم که بحث درس خود را بطور جدی پیگیری کنید، و علی الخصوص در این زمانی که ما هستیم، نیازمند افراد متخصص در زمینه های مختلف هستیم
عراق و شیعه ها نیازمند متخصصان هستند
و به ویژه متخصصان مجاهد
اگر شما در زمینه های مختلف تخصص بگیرید، در آینده می توانید بیشتر به این ملت مظلوم و عزیز عراق کمک کنید
خدا همیشه شما را حفظ کند




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

تاکنون مطالب بسیاری درمورد ابعاد شخصیتی قهرمان این روزهای منطقه منتشر شده است که در تمامی آن‌ها پرداخت ویژه به بُعد مذهبی شخصیت حاج قاسم سلیمانی مغفول مانده است.
 
حاج قاسم فقط یک فرمانده نظامی نیست!+تصاویر
کشف بُعد مذهبی شخصیت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از جمله موضوعاتی است که برای بسیاری از کارشناسان غربی حائز اهمیت است و رسانه‌ها و مطبوعات مختلف خارجی از جمله گاردین، نیویورکر، الجزیره و ... با هدف تاکید بر توجه وی به شعائر مذهب تشیع و دین اسلام، به آن پرداخته‌اند.

به عنوان نمونه، «دکستر فیلکینز» در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ در نیویورکر می‌نویسد: "سلیمانی یک مؤمن واقعی به اسلام بوده و او به مراتب مهذب‌تر از خیلی افراد است".

و یا «مارتین جی» در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۴ در سایت روزنامه دیلی صباح ترکیه به نقل از فرماندهان عراقی نوشت: "سلیمانی به ما آموخت که مرگ آغاز زندگی است و نه پایان آن".

حتی می‌توان گفت که ملقب شدن وی به «حاجی» یا «حاج قاسم» (به جای عناوین نظامی) در عراق، سوریه و به طور کلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز سندی بر این مدعاست، گرچه شاید از کنار این موضوع بارها بی‌تفاوت گذشته‌ باشیم.

رسانه‌های دنیا علاوه بر اینکه سردار سلیمانی را مغز استراتژیک مسائل منطقه خطاب می‌کنند، سعی دارند تا ویژگی‌های مذهبی وی را نیز برای مخاطبان خود به تصویر بکشند.

اگر تصاویر منتشر شده از این سردار ایرانی در میدان‌های جنگ عراق را مرور کنیم، قطعاً به تصاویری که نشان‌دهنده اقامه نماز جماعت و یا تصویری که وی را درحال وضو گرفتن نشان می‌دهد برخواهیم خورد.





یکی از هم‌رزمان دیرین ژنرال حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم حتی در میدان جنگ نیز دائم الوضو است ولی با همه این تفاسیر، زمانی‌که صدای الله اکبر در میدان رزم طنین انداز می‌شود، آستین‌ها را بالا زده، دست از کار شُسته، وضو می‌گیرد و به نماز می‌ایستد.

سلیمانی در واقع یک کلاس درس محرک است که به کشورهای موردِ تجاوز قرارگرفته سفر ‌می‌کند و درس مقاومت در برابر ظلم را مطابق «فاستقم کما امرت» به همگان می‌آموزد.

برخی کارشناسان و نویسندگان غربی سردار سلیمانی را با شخصیت‌های حقیقی یا افسانه‌ای همچون "کارلا"، "نمسیس"، "فرماندهان روم باستان" و "قیصر سوزو" مقایسه می‌کنند، این درحالی است که تمامی آن‌ها فقط و فقط توانسته‌اند نام خود را در بُعد جنگاوری در تاریخچه اذهان ثبت کنند. اما دوست و دشمن، سلیمانی را با افتخار، ژنرال خطاب کرده و از سوی دیگر وی را یک فرمانده پارسا معرفی می‌نمایند.

سردار سلیمانی یک معتقد عمل‌گرا به احکام مذهب، یک فرمانده‌ با ذکاوت و یک متعهد به خاک وطن و ناموس است که اجتماع تمامی این ویژگی‌ها، وی را از سایرین متفاوت می‌سازد.

بازگشت امنیت به سامراء نیز همچون آزادسازی آمرلی، جرف الصخر، طوزخورماتو و جلولاء، نقش موثر قهرمان این روزهای اتفاقات منطقه را به رخ تشکل کذایی موسوم به "ائتلاف جهانی علیه داعش" کشاند و به همگان فهماند که این قاسم سلیمانی است که در عمل به مبارزه با پدیده تکفیر و تروریسم ایفای نقش می‌کند؛ نه آمریکا و متحدانش.




یکی از خدام حرم امامین عسکریین(ع) پس از درگریری‌های سامراء گفت: حاج قاسم در زمان ناآرامی‌های اخیر شهر سامراء همواره در این شهر حضور داشته و مرتباً برای توسل و تجدید قوای معنوی به حرم مشرف می‌شد.

وی افزود: سردار سلیمانی در این مدت، سرداب حرم امامین عسکریین(ع) را برای استراحت شبانه خود انتخاب می‌کرد.

برای فهم دقیق‌تر، چشم‌های نکته سنج را باید مسلح کرد و به جملات فرمانده معظم کل قوا درباره قاسم سلیمانی دوخت: «خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید. شما شهید زنده هستید. بله، شما هم شهیدید. شما بارها در میدان جنگ به شهادت رسیدید».

درجه شهادت یعنی مهر تایید به وفاداری شهید به وطن، یعنی تجلی اصلی‌ترین مولفه یک فرد نظامی: شجاعت، و مهم‌تر از بقیه اینکه «والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم».

کلام رهبر معظم انقلاب بدین معناست که سردار سلیمانی به هر سه درجه نهفته در کلمه شهادت رسیده است، اما کلام به اینجا ختم نمی‌شود و آیت‌الله خامنه‌ای، وی را "شهید زنده" و "کسی که بارها در میدان جنگ به شهادت رسیده" توصیف می‌کنند که باید به زبان ریاضیات گفت: این یعنی «پرانتز سخن به توان nاُم».

در مقابل مردانگی ومرامت حرفی ندارم بزنم خدا پشت وپناهت باشه سردار. کوچکتر از اونیم که بخوام در موردت حرفی بزنم خیلی مردی خیلی انشاالله که بعد سرنگونی داعش ودشمنای اسلام بعد 120 سال به شهادت برسین وحالشو ببرین کنار یارای باوفاتون خوش به سعادتتون که در همچین راهی قدم گذاشتین
--------------------------------------------------------------------------

سردار سلیمانی به روایت رسانه های خارجی


همشهری جوان - لیدا هادی: در ایران زیاد او را نمی شناسند؛ یعنی تا قبل از اینکه فرمانده بخواهد خودش را از پس سایه ها بیرون بیاورد، کسی از او خبر نداشت. همه فقط اسم گروهش را شنیده بودند؛ سپاه قدس ایران.

شوالیه آرام برمی خیزد

اما در خارج از مرزهای ایران، داستان کمی فرق دارد. خارج از مرزهای جغرافیایی ایران افسانه های زیادی درباره او سر زبان هاست. افسانه هایی که هیچ وقت درستی یا نادرستی شان از طرف هیچ مقام رسمی تایید نشده. روزی از پیامک او به ژنرال 4 ستاره آمریکایی گفتند و یک روز درباره نامه ای که مدعی بودند افراد او روی میز وزیر دفاع آمریکا گذاشته اند. «شما باید مرا بشناسی، من قاسم سلیمانی هستم.»

می گویند وقتی گوشی تلفن را دست ژنرال پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق دادند، با این پیغام مواجه شده. درست در زمانی که در سال 2008 برای رتق و فتق جنگ بین گروه های شبه نظامی و ارتش آمریکا به عراق رفته بود یا اینکه زمان حضور لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا در عراق نامه ای روی میز دفتر کارش قرار می گیرد که به شدت او را متحیر می کند. این نامه، نامه ای بدون مهر و موم مخصوص پنتاگون بود که تنها یک جمله روی آن نوشته شده بود: «اگر لازم باشد از این هم نزدیکتر خواهیم شد؛ قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران».

از این روایت ها زیاد هستند. داستانسرایی هایی که در همه آنها سردار ایرانی با همه آرامشی که دارد، یک فرمانده مقتدر معرفی شده؛ چهره ای که می تواند منافع آمریکایی ها را به خطر بیندازد.

مسئله این است که این افسانه سرایی ها سوای راست یا دروغ بودنشان بیانگر یک موضوع است؛ اینکه مرد آرام سپاه ایران این روزها بدجوری روی اعصاب آن وری ها رفته. این همه افسانه سرایی فقط از یک مسئله خبر می دهد: «ترس».

در این گزارش بریده مطالبی که در ماه های اخیر در رسانه های پرتیراژ خارجی درباره سردار قاسم سلیمانی چاپ شده را می بینید. ذکر این توضیح لازم است که چاپ این گزارش ها به معنای تایید آنها نیست. ما در ترجمه سعی کرده ایم تا حد امکان به اصل گزارش وفادار بمانیم. البته بخش هایی که می شد از آنها برداشت امنیتی کرد، از متن حذف شده اند.

New Yorker

مردی که زیاد گوش می کند

شاید تا امروز کامل ترین تصویر بین نشریات خارجی از قاسم سلیمانی را دکتر فلیکینز ترسیم کرده باشد. این روزنامه نگار آمریکایی که برنده جایزه پولیتزر بوده، گزارش مشروحی درباره سردار سلیمانی نوشته.

شوالیه آرام برمی خیزد

در این گزارش که در نشریه نیویورکر (30 سپتامبر 2013) منتشر شده، فیلکینز از طریق مصاحبه های متعدد با مقامات آمریکایی، غربی، عراقی و ماموران اطلاعاتی، به شخصیت سردار سلیمانی و نقش او در اتفاقات منطقه پرداخته است.

در این میان تصویری که او در ورودی گزارش اش می نویسد: «فوریه سال پیش چند نفر از بانفوذترین چهره های سیاسی ایران در مسجد امیرالمومنین در شمال تهران در همایشی برای افسران سپاه دور هم جمع شدند. آنها برای ادای احترام به یکی از فرماندهان شهید آمده بودند.

حسن شاطری، یکی از فرماندهان ارشد شاخه قدرتمند و نخبه سپاه پاسداران به نام نیروی قدس بود. شاطری بخش عمده ای از عمر حرفه ای خود را در خارج از ایران گذراند. در مراسم خاکسپاری شاطری، بعضی از عزاداران گریه می کردند و برخی هم به رسم شیعیان سینه می زدند. تابوت شاطری در پرچم ایران پیچیده شده بود و اطراف آن را فرماندهانی گرفته بودند که لباس سبزرنگ سپاه را بر تن داشتند اما این وسط کسی که در ردیف دوم مسجد نشسته بود، ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس بود. مردی 56 ساله با قامتی نه چندان بلند و موهایی خاکستری با محاسنی کوتاه شده.

دوستی و برادری او و شاطری در جریان دفاع مقدس شکل گرفت. دفاع مقدس نامی است که به جنگ ایران و عراق داده شده؛ جنگی که 8 سال طول کشید و نزدیک به یک میلیون کشته بر جای گذاشت. سلیمانی 15 سال پیش فرماندهی نیروی قدس را برعهده گرفت و در همان زمان او به عنوان یک نیروی نظامی و یک فرد قدرتمند دنبال این بود که خاورمیانه را به نفع ایران تغییر شکل دهد. جان مگوایر، افسر پیشین سیا در عراق می گوید: «سلیمانی یکی از قوی ترین عوامل اجرایی در خاورمیانه امروز است ولی هیچ کس تا به حال چیزی از او نشنیده است.»

سلیمانی زمانی که در مجامع عمومی ظاهر می شود - او معمولا در مراسمی با حضور جانبازان سخنرانی می کند یا برای ملاقات با رهبر ایران حاضر می شود - زیاد خود را در معرض دید قرار نمی دهد و به ندرت با صدای بلند صحبت می کند. او معمولا رفتاری از خود نشان می دهد که عرب ها از آن تعبیر به «خلب» می کنندکه به معنای کاریزمای پنهانی است. یکی از مقامات ارشد عراقی می گوید: «او نسبتا کوتاه قامت است اما این ظاهر ماجراست. زمانی که 10 نفر در اتاق حضور دارند و سلیمانی وارد می شود، جلو آمده ولی کنار شما نمی نشیند. او به آرامی در آن طرف اتاق می نشیند. صحبت و اظهارنظری نمی کند. تنها می نشیند و گوش می کند و البته در این لحظه همه تنها درباره او فکر می کنند.»

سلیمانی در مراسم خاکسپاری کت و پیراهنی سیاه به تن داشت، بدون کراوات؛ به سنت ایرانیان. صورت او و ابروانش از غم در هم شده بود. سلیمانی روز قبل از مراسم خاکسپاری به منزل شاطری رفت تا مراتب تسلیت خود را به خانواده آنها اعلام کند. او دلبستگی شدیدی به سربازان شهید دارد و معمولا به خانواده آنها سر می زند؛ سلیمانی در مصاحبه اخیرش با یک رسانه ایرانی گفته است: «زمانی که فرزندان شهیدان را می بینم، می خواهم آنها را بو کنم و از خود بیخود می شوم.»

شوالیه آرام برمی خیزد

با وجود همه سختی هایی که سلیمانی در خارج از مرزهای ایران با آن روبروست و با همه جدیت و سرسختی اش در جامعه ایرانی او را به وفاداری اش می شناسند. چهره ای که از او یک قهرمان شکست ناپذیر در نگاه مردم ساخته است. مردم این اعتمادشان به سردار را از زمان جنگ ایران و عراق دارند. او با همه قدرت، خودش را هنوز سرباز کوچک مردم می داند. سلیمانی در ایران به لقب دیگری هم معروف است؛ شهید زنده. عنوانی که رهبر ایران به او داده است.

خانه سلیمانی در تهران است و اینطور که به نظر می رسد، راحت و بدون محافظ سر می کند. یکی از سیاستمدارهای عراقی که با او آشنایی نزدیکی دارد، می گوید: «سلیمانی هر روز ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شود و شب ساعت 9 و نیم به خواب می رود. زندگی او قانون خاص خودش را دارد. برای سلیمانی هیچ چیزی غیر از هدفش مهم نیست. او به همسرش خیلی احترام می گذارد و کلا اوقات فراغت را با او در سفر می گذراند. او سه پسر و 2 دختر دارد. خیلی اهل مطالعه است. با اینکه تحصیلات بالایی ندارد اما یک استراتژیست فوق العاده است. او خیلی باهوش تر از تصور هر آدمی است!»

Business Insider

این همه قدرت از کجا آمد؟

«چرا قاسم سلیمانی در خاورمیانه قدرتمند است؟» سال گذشته اینسایدر بیزینس مقاله کوتاه خودش را با این تیتر شروع کرد. جفری اینگرسول، قاسم سلیمانی را چهره قدرتمند خاورمیانه معرفی کرده بود که می توانست در هر لحظه ای که اراده کند همه جا باشد: «پدر 5 فرزند است و اهل خانواده. او به همسرش احترام زیادی می گذارد و او را با خودش به مسافرت های زیادی می برد.

مرد خانواده اما در زمان خودش قدرتمندترین نیروی عملیاتی خاورمیانه است؛ آنقدری که همه این روزها به او لقب شوالیه تاریکی (به فیلم بتمن اشاره دارد) داده اند. قاسم سلیمانی این روزها هدایت نیروهای سپاه قدس را به عهده دارد. او همه جا هست. سلیمانی هر که هست باشد، فقط اینکه او یک نظامی سختکوش است و یک دوره دیده با استعداد. او در فقر بزرگ شد. از 13 سالگی کار کرد و سختی های زیادی در کارخانه های تصفیه آب کشید اما با انقلاب اسلامی در دهه 70 میلادی راه خودش را پیدا کرد.

شوالیه آرام برمی خیزد

بعد هم جنگ ایران و عراق مسیر را طوری برای او ساخت که امروز به یکی از قدرتمندترین فرماندهان نیروهای نظامی تبدیل شده است. داستان او بی شباهت به اسپارتاکوس نیست. قدرت او در حرف هایش هم معلوم است. او در مراسم مفقوالاثرهای جنگ ایران و عراق حرف های زیادی زد. انگار که داشت از یک فلسفه شرقی جنگ صحبت می کرد: «میدان نبرد بهشت گمشده آدم هاست؛ بهشتی که با شهادت و هدایت انسان ها ساخته می شود.» می بینید از نگاه او یک نوع بهشت نهرهای پر آب است و نوع دیگرش میدان جنگ!

یک سال بعد در تابستان امسال بیزنس اینسایدر درباره قاسم سلیمانی حرف های دیگری داشت. اینکه او «همیشه غایب است». این بار پای خبرگزاری فرانسه در میان بود. اینسایدر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته بود که مرد غایب خاورمیانه همه جا هست و هیچ جا نیست: «این استراتژی تازه سلیمانی نیست. فرمانده 57 ساله ایرانی کمتر در انظار عمومی ظاهر می شود.

 سلیمانی در مواقع بسیار نادر به صحبت عمومی می پردازد اما در هر بار سخنرانی یک جور ذوق و حرارت آشکار در اطرافش هست که جذبه معنوی شخصیتی اش را بیشتر می کند. تصاویر کمی از صورت او منتشر شده اما در همین تصاویر نگاه خیره سنگین و ریش و موی خاکستری اش در قاب بسته دوربین دیده می شود. می گویند سلیمانی سوریه را مانند کف دستش می شناسد و از عراق دانش خوبی دارد. اعضای قدس به او احترام کامل می گذارند و تحت فرماندهی او هستند. هیچ کس چیزی راجع به او و افرادش نمی داند. او همه جا هست و هیچ جا نیست!»

Weekly standard

آقای همه فن حریف

«آقای همه فن حریف ایران؛ آیا کاری هست که سلیمانی نتواند انجام دهد؟»

دو سه ماه پیش ویکلی استاندارد با این تیتر عجیب به سراغ مرد اول سپاه قدس ایران رفت و درباره زیر و بم های شخصیت او نوشت. لی اسمیت نویسنده این مقاله درباره سلیمانی نوشته: «قاسم سلیمانی این روزها جالب ترین چهره دنیاست. برای قضاوت در این باره فقط کافی است نگاهی به رسانه های غرب بیندازید تا درباره پروفایل او بیشتر بدانید. نیویورکر، بی بی سی و گاردین هر کدام درباره این فرمانده مطالب خاصی نوشته اند. فرمانده نیروهای قدس ایران مهمترین استراتژیست نظامی دنیا از زمان رومل تا الان است. (اروین یوهانس اویگن رومل فرمانده نیروهای آلمانی، ملقب به «روباه صحرا» و از همه مهمتر معروف به مارشال مردم و همچنین به رومل 88.

شوالیه آرام برمی خیزد

او توانست در دوران جنگ جهانی دوم پیروزی های بزرگی در شمال آفریقا و فرانسه به دست آورد. رومل به خاطر بزرگمنشی و رفتار مناسب با زیردستان، اسیران جنگی و دشمنانش یکی از بزرگترین مارشال های تاریخ است. هنوز هم درس های مارشال را در تمام دانشکده و دانشگاه های نظامی جهان تدریس می کنند.) او علاوه بر همه اینها یک تثبیت کننده اوضاع است. حاج قاسم - نامی که دوستانش او را به این اسم صدا می کنند - در همه جای خاورمیانه هست. مصداقش زمانی که او در سال 2007 به پترائوس آن پیغام جنجالی را داد. مسئله اینجاست که سلیمانی اگر زمانی در عراق بود، حالا در همه جا هست. در لبنان، غزه، یمن، افغانستان.

سلیمانی آدم مهمی است. این را علی آلفونه یک کارشناس ایرانی در بنیاد دفاع دموکرات ها می گوید: «سلیمانی مردی جدی است. در همه ایران او مانند یک قهرمان است؛ برای اینکه او در زمان جنگ ایران و عراق کارهای مهمی برای دفاع از کشورش انجام داد. جلوی کارتل های مواد مخدر افغانستان را گرفت و حالا هم که به دنبال دفاع از حقوق شیعه ها در برابر نیروهای دولت اسلامی است.»

حاج قاسم هر چه باشد و هر که درباره او بگوید، داستان این است که او مردی است که از خیلی چیزها خبر دارد و از هر جایی که خبردار باشد، حتما به آنجا سری هم می زند. حاج قاسم این روزها همه جا هست.

The National

درباره او سوال نپرسید

روزنامه صبح امارات عربی متحده هم نتوانست در روزهایی که تصویر حاج قاسم سلیمانی با چفیه و لباس فرم خاکی رنگش در عراق زمان بیرون راندن گروهک داعش منتشر شد، ساکت بماند. این روزنامه مشهور اماراتی در یادداشتی با قلم مایکل تئودولو نوشت: «مردی با موهای خاکستری، لبخندی مهربان و رفتاری موقر و متین. این قاسم سلیمانی است؛ مردی که بیشتر چهره یک مدیر بانک را دارد یا دبیر مدرسه، تا اینکه بخواهد یکی از باهوش ترین فرماندهان خاورمیانه باشد.

شوالیه آرام برمی خیزد

سلیمانی این روزها فرمانده ارتشی است که گستره قدرت آن از غرب به شرق منطقه گسترده شده اما موفقیت سلیمانی پیدا کردن استراتژی های سیاسی و انجام عملیات های خاص است. موفق الربیعی وزیر امنیت ملی عراق زمانی درباره او گفته که درباره قدرت سلیمانی در منطقه نباید سوالی پرسید. «هیچ چیزی نمی تواند او را از پا دربیاورد.»

Bloomberg

چرا سلیمانی در برابر دوربین قرار گرفت

بلومبرگ با یک سوال بزرگ درباره قاسم سلیمانی مطلبش را بیان می کند: «اینکه چرا سلیمانی یکدفعه خودش را نشان داد.» این سایت معروف در تحلیل چهره رسانه ای این روزهای قاسم سلیمانی نوشت: «تلویزیون ایران هفته پیش تصویری از فرمانده سپاه قدس نشان داد؛ تصویری که او را در کنار پیشمرگه های کرد در عراق نشان می داد.»

شوالیه آرام برمی خیزد

تصویر سلیمانی یکباره در دنیا پخش شد. سلیمانی زمانی غایب بزرگ بود و حالا چهره اول رسانه های دنیا. این مسئله چه پیامی دارد؟ داستان معلوم است. وقتی مردی که همیشه در سایه ها پنهان بوده، یکباره به عنوان یک قهرمان بیرون می آید، یعنی ایران برای دنیا یک پیام روشن فرستاده: اینکه اگر می خواهید از پس دولت اسلامی بربیایید، به کمک ما نیاز دارید! آنتونی کرزمن، یکی از کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک بین الملل در این باره می گوید: «سلیمانی با رونمایی از خودش برای آمریکایی ها پیغام فرستاد. پیغامی درباره میزان نفوذ و قدرت ایران.»

Spiegel

مردی موفق تر از آمریکا

آن زمان که تصویر حاج قاسم در عراق به بیرون درز کرد، نشریه اشپیگل هم نتوانست جلوی هیجان دیدن مرد اول خاورمیانه تاب بیاورد. هفته نامه اشپیگل در این باره نوشت: «سردار قاسم سلیمانی شخصیتی نیست که در خانه بماند وقتی که نیروهای خود را به نبرد می فرستد. این فرمانده 57 ساله می تواند به راحتی در پشت جبهه باقی بماند اما ترجیح می دهد خود را در جبهه نبرد نشان دهد. او ژنرال نخبه ای است است که همه تصمیمات آمریکایی ها را خنثی می کند. قاسم سلیمانی به تازگی در وسط شهر آمرلی در شمال عراق دیده شده است. این شهر ترکمن نشین شمال عراق مدت دو ماه توسط تروریست های داعش محاصره شده بود.

شوالیه آرام برمی خیزد

آزادسازی این شهر یک موفقیت قابل توجه بود. قاسم سلیمانی به عنوان مردی جسور، با صبر و تحمل و بسیار بی پروا، بلندپرواز و باهوش و بسیار کاریزماتیک اعتبار دارد. عملیات های سلیمانی دائما مخفی هستند اما درباره داعش داستان فرق دارد. آمریکا و سردار قاسم سلیمانی در عراق علیه دشمنی برابر می جنگند اما با رویکردها و روش های متفاوت. این وسط این سلیمانی است که همیشه برخلاف تصمیمات آمریکا عمل می کند و البته موفق تر است!
 --------------------------------------------------------------------------------

سردار قاسم سلیمانی از نگاه غرب/ افسانه زنده ایرانیان با چکمه های نظامی




به نقل از نامه، با نگاهی اجمالی به تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ویژه دوران بعد از دفاع مقدس، می‌توان مشاهده کرد که نظامیان باوجود مشهور بودن، چندان محبوبیتی حداقل در انتخابات‌های ریاست جمهوری نداشته‌اند. مردم همیشه به این افراد به چشم انسان‌های غیرمنعطف و سخت نگاه می‌کنند و همین باعث می‌شود که به آنها احترام بگذارند اما شاید کمتر محبوب باشند.

در این میان اما در کنار تمام محبوب‌های ایران چه در دنیای هنر، چه در دنیای ورزش و چه در هر دنیای دیگری که فکرش را می‌کنید، یک نظامی در صدر قرار گرفته است و همچون ستاره‌ای بی بدیل می‌درخشد. بدون شک « نام سردار قاسم سلیمانی» به عنوان یکی از محبوب ترین چهره‌های میان ایرانیان شناخته می‌شود.

ایرانی‌های که در سال‌ها دور و در افسانه‌های کهن پارسی با قهرمانانی روبرو بودند که به جنگ دیوها و پلیدی‌ها می‌رفتند و نقل داستان‌هایشان لالایی مادران برای بچه‌ها بود، این روزها با یک افسانه زنده، زندگی می‌کنند و نام سردار سلیمانی را در کنار نام رستم قرار داده‌اند و او را ستایش می‌کنند.

در دنیایی که ایران در مرزهای شرقی و غربیش، درگیر تهدید‌های بزرگی همچون القاعده و داعش است، نام قاسم سلیمانی به تمام مردم ایران آرامش خاصی می‌بخشد. دیدن تصویر او در میدان‌های نبرد با داعش، روایت‌های رسانه‌های غربی از ژنرال ایرانی و ... برای مردم غروری است وصف ناپذیر.

سردار برای ما ایرانی‌ها تبدیل به قهرمان ملی شده است. مردم لبخند هایش، سرپایین انداختن‌هایش، لباس نظامی پوشیدنش را دوست دارند، چون او با تمام این رفتارها غرور ملی را زنده می‌کند. وقتی هواپیماهای آمریکایی، ارتش بزرگ عراق، نیروهای ویژه در مقابله با داعش عاجز مانده‌اند، خبر از فتحی بزرگ در مقابل داعش به گوش می‌رسد و بعد عکس از حضور ژنرال در میانه میدان و لبخند کنار سربازانش.

مردم این حضور همه جانبه او را دوست دارند، درست زمانی که می‌گویند در میانه درگیری‌هاست، در مراسم عزاداری حضور پیدا می‌کند با همان چهره با نفوذ و درست زمانی که فکر می‌کنند او در ایران است، می‌بینیم که عملیاتی بزرگ را علیه داعش برنامه ریزی و اجرا کرده است.

بسیاری از نوجوانان و جوانان داستان‌های هشت سال دفاع مقدس را شنیده‌اند و برای آنها داشتن فرماندهی که می‌تواند یاد آن فرماندهان دفاع مقدس را زنده کند بسیار جذاب و شیرین است.

در روزهایی که سیاستمداران با تمام ترفندها، با تمام شیوایی کلام و با تمام وعده‌های ریز و درشتشان سعی می‌کند نظر مردم را به خود جلب کنند و محبوبیتی میان آنها بدست آورند، حاج قاسم سلیمانی بدون هیچ کلامی تبدیل به قهرمان ملی مردم ایران می‌شود. این نشان می‌دهد که مردم عاشق کسانی که خوب حرف می‌زنند نمی‌شوند بلکه کسانی را دوست دارند که عمل می‌کنند و می‌شود به واسطه فعالیت‌هایشان با غرور گفت، که این سردار که خاورمیانه زیر چکمه‌های اوست یک ایرانی است.

فضای مجازی که بسیاری سعی می‌کنند با تیغ تکفیر از روی آن بگذرند، پر است از کامنت‌ها و صفحه‌هایی که برای قاسم سلیمانی ایجاد شده است. جوانی که شاید هیچ وابستگی به جمهوی اسلامی نداشته باشد، سردار سلیمانی را دوست دارد چون او را به یاد افسانه‌هایی می‌اندازد که در کتاب‌های مدرسه آنها را خوانده است. یاد جنگ اسفندیار با دیو هفت سر.

مردم وقتی می‌شنوند که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا مبهوت او هستند به خود می‌بالند. صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه در مورد نظر رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در مورد« حاج قاسم» می‌گوید: «او همان کسی است که اوباما ریس جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست وزیر جدید عراق گفته است:" او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قایل هستم".یااینکه جان کری وزیرخارجه امریکا به دکتر جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبارهم شده مایل است او را ببیند.»

امروز وقتی رسانه‌های خارجی را ورق بزنی و به منطقه خاورمیانه برسی دو نام می‌بینی؛ یکی داعش و دیگری ژنرال قاسم سلیمانی. یکی که تمام قد نماد پلیدی است و دیگری با تمام وجود نماد آزادی و روشنایی است. بسیاری از مردم جهان به ویژه در خاورمیانه فرمانده کل نیروهایی را که در مقابل داعش ایستاده‌اند چه در عراق و چه در سوریه یک نام می‌دانند و آنهم « سردار قاسم سلیمانی است.»

یک روزنامه انگلیسی در وصف سردار می‌نویسد:« سردار سلیمانی 57 ساله، که اخیرا در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت، به عنوان «قهرمان ملی» در ایران شناخته می‌شود و رسانه‌های این کشور نیز تصاویر وی را که از میدان نبرد در عراق گرفته شده است ، نمایش می‌‌دهند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌نویسد: «یکی از مقامات نظامی عراق که خواسته نامش فاش نشود، در توصیف شخصیت سردار قاسم سلیمانی وی را شخصی شجاع و بی‌باک خوانده است که حتی در زمان حضور در خطوط مقدم نیز از جلیقه ضدگلوله استفاده نمی‌کند.»

درنهایت خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در واکنش به لبخندهای ژنرال ایران در عراق می‌نویسد: «در تصاویری که از سلیمانی در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر شده است، سلیمانی موهای جوگندمی و محاسن دارد و اغلب در نگاه به دوربین لبخند می زند، همانند یک توریستی که در تعطیلات است و هیچ نگرانی از بابت کلاشینکفی که همراهانش در دست دارند نیز ندارد. در ایران، همه او را به عنوان ناجی بشار اسد در مقابل نیروهای شورشی می‌دانند. نام و شهرت فعلی سردار سلیمانی نشان می‌دهد که او مردی کاریزماتیک است که از حضور در جبهه‌ها و فرماندهی جنگ‌ها ترسی ندارد. بسیاری از ایرانیان شاید قاسم سلیمانی را در گذشته نمی‌شناختند، اما با اتفاقات اخیر، محبوبیت او روز به روز در میان ایرانیان در حال افزایش است.»

فارغ از هرگرایش سیاسی و مذهبی، سردار امروز فاتح قلب‌های ایرانیان است و قهرمان لالایی مادران برای بچه‌ها. حتی می‌شود به جرات می‌توان  گفت مادران عراقی از دلاوری‌های او در مقابل داعش برای فرزندان خود افسانه‌ها ساخته‌اند، افسانه‌ای به نام «ژنرال سلیمانی».

 
---------------------------------------------------------------------------------------
نظر اوباما درباره قاسم سلیمانی

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادیبخشی و رهایی بخشی است. قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.


در یادداشت صادق خرازی آمده است:

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادیبخشی و رهایی بخشی است. قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.

 صادق خرازی سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودی عزیز و دُرِّ یگانه ای بنویسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، دیدم سپاهیان "قدرتمند" و باصلابت وشایسته برخوردار از این عنوان کم نیستند.خواستم برایش از پیشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگانی که زیبنده آنند.

عنوان دیگری جستم.با خود گفتم او کسی است که بسیاری از "سیاست پیشگان" و"سیاست سازان"در حوزه پیرامونی مان از او دراندیشه ولرزانند. امروزه او بسیاری از مرزهای عالم اسلام یعنی از یمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمین اویغورها، از مدیترانه و دجله و وفرات هلال خصیب تا رود سند و کشمیر ، وبا عشق به ایران و ایرانیت،اسلام و ائمه اطهار سلیمان وار بر قالیچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقلیم را در می نوردد.

بقول ملک الشعرای بهار:
وز پس اسلام رو وانگه ببینی بی خلاف // "کز حلب تا کاشغر میدان سلطان سنجر است"
این همان ملک است کاندر باستان بینی در او // داریوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است
از خدا غافل مشو یک لحظه در هر کارکرد // چون تو باشی با خدا هرجا خدایت یاور است

او همان کسی است که اوباما ریس جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست وزیر جدید عراق گفته است:" او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قایل هستم".یااینکه جان کری وزیرخارجه امریکا به دکتر جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبارهم شده مایل است او را به بیند.

ولی با همه این اوصاف این سرباز وطن اسلامی خود را "سیاستمدار" نمیداند.

او روستا زاده ای نجیب و مهربان ودرد کشیده ای ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اینکه عنوان رسمی او "سردار سرلشگر قاسم سلیمانی " است و موجب عزت جمهوری اسلامی ایران نیز هست، ولی مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام "حاج قاسم " میشناسند.چرا که او انسان "مخلص "و "مردمی" است.ولی خوب در این دور و زمانه تعداد"حاجیان" هم کم نیستند.

پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتی و چگونه خطابش کنم؟... ولی مثل اینکه زیاد هم مشکل لاینحلی نیست. بگذارید صفات اور اکه بر شمردم ردیف کنم.او "قوی وقدر"است.او "آقا"است. او "سردار" و "سپهسالار" ودر عین حال "سیاستمدار"است.او "مخلص" و "مردمی" است.اگر حروف اول این صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل میشود.
آری قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نیاز ندارد.

قاسم محسنات بسیار زیادتری هم دارد. او به هیچ خط و سیاستی وابسته نیست.انسانی مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سایه خانواده دهقانی پرورش یافته بخوبی رمز و راز پیوند و قلمه زدن و تکثیر نهال و درخت را میداند. اکنون او خود را تکثیر کرده است.بدان معنی که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زیر دست او بدرختان تنومندی بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشانی هستند. سلامتی و عزت و موفقیت او ارزوی همه انسان های فرهیخته و دلسوز عالم است.

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادی بخشی و رهایی بخشی است. قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.
پس سلام بر قاسم. خدا نگهدارت قاسم


زنده باد سردار رشید ایرانی.برای سلامتی همه رزمندگان اسلام وسردار بزرگمون صلوات بفرست که تمام اسایش وامنیتمون رو مدیون این بزرگواران هستیم
--------------------------------------------------------------------------------

پیام حاج قاسم به دنیا در کنار پیشمرگان کرد


یک پایگاه خبری آمریکایی تاکید کرد فرمانده سپاه قدس ایران با حضور در کنار پیشمرگ‌های کرد عراق پیامی برای دنیا ارسال کرد.
 
پیام حاج قاسم به دنیا در کنار پیشمرگان کرد
بلومبرگ نوشت: پیام تصاویر منتشر شده از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در کنار پیشمرگ‌های کرد این است که جهان برای جنگ با افراطیون تروریست به ایران نیاز دارد. پیام ایران از تبدیل مرد در سایه‌ای تحت عنوان فرمانده عملیات سری خارجی سپاه پاسداران به قهرمان همگانی این است که اگر می‌خواهید با تندروهای افراطی بجنگید، به کمک این کشور و فرمانده ارشد نظامی‌اش نیاز دارید.
«آنتونی کوردزمن» تحلیلگر اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در این رابطه گفت: «سلیمانی درباره نفوذ خود به آمریکا پیام می‌فرستد. این، به عرب‌ها نیز این پیام را مخابره می‌کند که باید با ایران تعامل کنند.»

بلومبرگ با بیان این نکته که سلیمانی به طور مستقیم به آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران گزارش می‌دهد و مسئول عملیات سری ایران در افغانستان، عراق، لبنان و سوریه است، افزود: وی با حفظ حکومت «بشار اسد» در سوریه در برابر ائتلاف شورشیان که از مارس ۲۰۱۱ در تلاشند وی را از قدرت برکنار کنند، مورد تمجید رسانه‌ها در داخل ایران قرار گرفته است.

به گفته «پیام محسنی» مدیر پروژه ایران در دانشگاه هاروارد، وجهه‌ای که اخیرا از سلیمانی دیده شد، وی را به عنوان فردی کاریزماتیک نشان می‌د‌هد که از رفتن به میادین نبرد و فرماندهی عملیات جنگی واهمه ندارد.


---------------------------------------------------------------------
زنده باشی وسلامت وخدا افرادی مثل شمارو حفظ کنه وسایتون همیشه بالا سر این مملکت باشه این ارامش رو مدیون شما وسربازان گمنام امام زمان(ع) هستیم که هیچ کسی نمیشناستشون ولی ماوظیفه داریم که شمارو به همه معرفی کنیم که بشناسنتون هر چند میدونم شما از این کار امثال من ناراحت میشین وکاری که انجام میدین رو برای خدا و وظیفه خودتون میدونین که این هم از بزرگواری ادمایی مثل شما که هدفشون جز سربلندی ایران وایرانی نیست.یه تنه کل داعشو حریفه سردار ایرانی



هه هه بیشرف اوباما باید هم کلافه بشی ازدست سردار. فکر کردی ما عراق وافغانستانیم خبر مرگت بیاد الهی اوباماعوضی




ترور کن ببینم جراتشو داری این همه ترور کردین به کجارسیدین ما همه مون حاج قاسم هستیم اینو مثل اینکه یادت رفته امتحانش مجانی عوضیها



-------------------------------------------------------------------------

اقدام نادر یک رسانه خارجی درباره سردار سلیمانی


 
 
اقدام نادر یک رسانه خارجی درباره سردار سلیمانی
به وبگاه خبری - تحلیلی «میدل ایست آنلاین» طی تحلیلی نوشت: تلویزیون ایران در اقدامی نادر تصاویری از سردار سرلشگر «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران در میدان نبرد در عراق را منتشر ساخت و بلافاصله این تصاویر در توییتر نیز پخش شد.

بر اساس این گزارش، سپاه قدس ایران شاخه‌ای از نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران ایران است که عملیات سنگین و سطح بالایی را در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.

در حالی‌که سردار سرلشگر سلیمانی کمتر در رسانه‌های ایران ظاهر می‌شود، اما او در خاورمیانه به عنوان یکی از بانفوذترین و مقتدرترین فرماندهان محسوب می‌شود.

به گزارش این منبع خبری پیشتر نیز تصاویر سردار سلیمانی در شهر آمرلی عراق مشاهده شده بود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز در وصف سردار سلیمانی گفت: «او همانند «کایزر سوزی» شخصیت قهرمان یک فیلم معروف آمریکایی است که بیشتر اوقات در اذهان عمومی مشاهده نمی شود.»


-------------------------------------------------------------------------
به احترام سردار بزرگ ورشید ایران خبر دار.درود بر تو سردار.خدا سایه این افراد از سر مملکتمون کم نکنه که تموم ارامش وامنیتمون رو مدیون این عزیزان هستیم که جونشون رو گذاشتن کف دستشون برای ناموس و وطن



----------------------------------------------------------------

نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی


قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه"، "کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد"، "باهوش از نظر سیاسی"، "قدرتمندترین مرد عراق"، "فرمانده بی‌بدیل"، "پیروز بزرگ"، "خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش"، "شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر"، "یک متفکّر عمیق استراتژیک"، "سلاح مخفی ایران"، "نخبۀ گمنام" و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.
 
نخبه‌ای بی‌ادعا به نام حاج قاسم سلیمانی
به گزارش افکارنیوز، تروریست‌های مسلح داعش از ۱۰ ژوئن امسال یعنی حدود سه ماه پیش، از مرزهای سوریه وارد استان‌های شمالی عراق شدند و با انجام عملیات‌های تروریستی پی در پی، سعی در تصرف مناطق بیشتری از این کشور جنگ‌زده داشتند. شهر موصل در استان نینوا نخستین شهری بود که تروریست‌های خطرناک داعش بدان یورش بردند.

*** منطقه استراتژیک "کردستان": اولویت اصلی داعش


با تجاوز مستقیم تروریست‌های داعش به عراق، کردهای غیور این کشور نیز پا به پای سایر قومیت‌ها به صفوف پیوسته مردمی برای مقابله با شبه‌نظامیان پیوستند. تقریباً هیچ روزی نبود که درگیری‌هایی میان نیروهای کرد و تروریست‌های مسلح در شهرهای گوناگون رخ ندهد.

مقاومت کردهای عراق در برابر داعش، در حالی صورت می‌گرفت و بر شدت آن افزوده می‌شد که تروریست‌ها با تشکیل "خلافت" و انتشار نقشه‌ای فرضی، هدف و چشم‌انداز آتی خود را ترسیم کرده بودند و انتظار داشتند سایر مسلمانان نیز با آنان همراهی کنند.

یکی از اولویت‌های اصلی در این نقشه، "استقلال کردستان" بود؛ به ویژه آنکه چپاول پالایشگاه‌ها، چاه‌های گازی و نفت‌خام در منطقه کردستان عراق، شاهراه درآمد تروریست‌ها برای تأمین تجهیزات و تسلیحات جنگی محسوب می‌شد.

*** تلاش مشترک داعش، سیا و موساد برای تجزیه کردستان


"تجزیه عراق" اولاً تنها آرزوی داعش نبود و ثانیاً داعش در داشتن این آرزو، تنها نبود. جداسازی کردستان عراق از این کشور، از گذشته هدف بدخواهان بوده است.

در رأس آن‌ها منافع ژئوپلتیکی ایالات متحده ایجاب می‌کند که بی‌ثباتی بر منطقه حاکم باشد و چه بی‌ثباتی‌ای بیشتر از تجزیه قومیتی کردستان از کشور عراق و نشاندن گروه‌های تابع آمریکا بر مسند حکومت بر این منطقه؟!

در خبرها آمده که طی چند روز گذشته ۱۳۰ هزار کرد از روستاهای کردستان در شمال سوریه به مرزهای ترکیه گریخته‌اند و کار به جایی رسیده که کردهای تجزیه‌طلب پ.ک.ک (حزب کمونیستی کارگری کرد) پناه‌جویان را به ایستادگی و دفاع در برابر حملات داعش فراخواندند.

*** مبارزه حقیقی و مبارزه جعلی


الف) آمریکا بالاخره جنگ علیه سوریه را کلید زد




یک نگاه از بالا نشان می‌دهد با وجود نقش‌آفرینی مستقیم غرب در بحران سوریه (آغاز از ۲۰۱۱)، هیچ دستاوردی در سرنگونی و حتی تضعیف نظام مشروع و مردمی "بشاراسد" حاصل نشد. طبیعی است وقتی ابرمستکبری چون آمریکا، نتوانست از طریق آشوب‌افکنی‌های داخلی توسط تروریست‌ها، این نظام را ساقط کند، پس اوضاع را برای مدتی رها می‌کند تا در فرصتی مناسب شخصاً وارد عملیات نظامی شود. این فرصت مناسب اکنون "به نام داعش، به کام آمریکا" حاصل شده و آمریکا نخستین بمباران هوایی علیه سوریه را کلید زده است.


بنابراین داعش از همان ابتدا با لشکرکشی به عراق، تنها قصد داشت به گل‌آلود کردنِ آبی دست بزند که پس از مدتی نظامیان آمریکایی برای گرفتن ماهی‌های خود از آن، در منطقه حاضر شوند.

رهبر معظم انقلاب نیز روز دوشنبه ۲۴ شهریور پس از سپری شدن دوران بستری در بیمارستان، اظهارات آمریکا درباره داعش را پوچ و توخالی خواندند، این ائتلاف و این مبارزه جعلی را بی‌نتیجه دانسته و صراحتاً اعلام کردند:

«آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند. خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند… ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند، در عراق و سوریه هم انجام دهند.»

ب) تارومار داعش به دست فرماندهان ایرانی

سروصدای زیادی که داعش با ارعاب و وحشت‌افکنی به راه انداخت، به سادگی با تشکیل "ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش" و نشست پاریس خاتمه یافت. افکار عمومی دنیا هنوز متحیّر این "مبارزۀ جعلی" و همچنان منتظر نتیجه عملی این همه ادعای مبارزه با تروریسم هستند.

در سوی دیگر میدان، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات، با بیان اینکه مردم و ارتش عراق کاملاً قادر هستند با نیروهای داعش مقابله کنند افزود:

"آن‌ها اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند، زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند. فرماندهان ما به ملت و نیروهای مردمی عراق کمک کردند ولی آمریکا به جای اینکه داعش را بمباران کند، اقدام به بمباران نیروهای عراقی می‌کند"!

همزمان با اثبات سردرگمی آمریکا در مواجهه با داعش، موفقیت سپاه قدس ایران در حفظ کردستان و ارائه مشاوره نظامی به نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، خبرگزاری آلمانی "دی‌ولت" گزارشی با عنوان "آیا بهتر نیست آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان برای خاورمیانه با ایران همکاری کنند؟" منتشر کرد.

*** "سرلشکر حاج قاسم سلیمانی" کیست؟




قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستایی کوهستانی در استان کرمان به دنیا آمد. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.


خبرگزاری آلمانی "زنیت آنلاین" ۸ سپتامبر در گزارشی با تبیین وضعیت نابسامان عراق، نوشت: «ژنرال سلیمانی، مأموریت خود در مبارزه با داعش را به بهترین نحو به انجام رساند. بند ۱۵۲-۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یک سیاست خارجی پویا و انقلابی از مسئولان کشور می‌خواهد. سلیمانی توانست چنان شگفت‌انگیز از عهده این مسئولیت بربیاید که حتی ژنرال "دیوید پترائوس" آمریکایی هم نتوانست ذوق‌زدگی‌اش را پنهان کند.»

رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته، از شخصیت، سوابق و فعالیت‌های حاج قاسم بسیار گفته و نوشته‌اند.

"قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه"، "کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد"، "باهوش از نظر سیاسی"، "قدرتمندترین مرد عراق"، "فرمانده بی‌بدیل"، "پیروز بزرگ"، "خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش"، "شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر"، "یک متفکّر عمیق استراتژیک"، "سلاح مخفی ایران"، "نخبۀ گمنام" و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.

*** "شهید زنده" ماندگارترین لقب


قاسم سلیمانی علاوه بر دارابودن قابلیت‌های فردی و تجربه بی‌نظیر در فرماندهی جنگ و مبارزه با متجاوز به خصوص در مناطق مرزی عراق، همان کسی است که از جانب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا لقب "شهید زنده" به وی داده شده است.

«عده‌ای هم (اگرچه) به جبهه‏‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همۀ نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است... این سرداران، شهید زنده ‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.»

خبرگزاری "اشپیگل" با اذعان به شجاعت و محبوبیت سردار سلیمانی، شهرت اولیۀ این سردار ایرانی ۵۷ ساله را به دلیل عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق می‌داند. گفتنی است گروه‌های مسلح ارتش عراق پس از دو ماه مقاومت توانستند آمرلی را از محاصره تروریست ‌ها در آورند و اشپیگل این موفقیت بزرگ را از آن "سلیمانی" قلمداد کرده است.




در عین حال به دشواری می‌توان از میان ابعاد شخصیتی حاج قاسم، بین غلبۀ "قدرت" یا "محبوبیت"، یکی را انتخاب کرد:

به اشتراک گذاشتن عکس‌های منتسب به این فرمانده سپاه قدس، به مشغولیت روزانۀ سایت‌های رسمی، خبرگزاری‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این عکس‌ها و خبرها هرچند علامت پرمخاطب بودن اخبار مربوط به حاج قاسم است، اما صحت آنان تاکنون اثبات یا تأیید نشده است. همچنین در خصوص زمان و مکان دقیق این عکس‌ها در فضای مجازی، شاخصه‌های تشخیص هویت و... هیچ اظهار نظری از سوی مقامات ایرانی صورت نگرفته است.






حجم عظیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره سرلشکر سلیمانی، نشان‌دهنده اهمیت نقش مشورتی و حمایت‌های ایران در مقابله با تروریسم داعش است. عزم ایران برای نابودی تروریسم در منطقه شامل ادعاهای توخالی و ابراز نگرانی نیست و در عمل شاهد موفقیت ارتش عراق و بسیج مردمی این کشور با حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران هستیم
--------------------------------------------------------------------------

سردار سلیمانی:نسبت به شناخت مقام شهدا عاجزیم

هیچ حادثه‌ای که دشمن آنرا امتحان کرد سخت‌تر و شدید‌تر از جنگ 33 روزه‌ی لبنان نمی‌باشد و هیچ دشمنی کلاسیک‌تر و ورزیده‌تر از اسرائیل نبود، آنها در کمال ناباوری دیدند که قوی‌ترین ارتش دنیا به دست یک مجموعه کوچک به نام حزب الله شکست خورد و منهدم شد





سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دهمین کنگره بزرگداشت شهدای استان کرمان که در مهرماه سال 86 برگزار شد، سخنان مهمی بیان کرد که تاکنون در رسانه‌ای خبری منتشر نشده است. اکنون به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این سخنان منتشر می‌شود.     

بسم الله الرحمن الرحیم. با صلوات نثار روح حضرت امام(ره) و برای شادی روح شهیدان استان کرمان، شهدای لشکر 41 ثارالله و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

بنده عذرخواهی می‌کنم از اینکه در چنین جلساتی همیشه من مزاحم هستم، این هم یکی از جایگاه‌هایی است که پیوسته خجالت می‌کشم. این فیلم‌ها، تصاویر و صحنه‌هایی که نشان دادند، در همه‌ی اینها بودیم و توفیق عظمایی نصیب دوستانمان شد و ما از آن محروم شدیم و امروز باید سخنران جلسات آنها باشیم. از خدا می‌خواهیم که به آبروی شهدای بزرگوار عاقبت ما را ختم به شهادت بگرداند و ما را از این فیض عظیم عظما محروم نگرداند.

در جبهه‌ها، در شبهای عملیات، در سخت‌ترین شرایط، در زمانی که  مجروحین  از درد زخم‌ها به خود می‌پیچیدند، در غربت‌های جنگ‌، در نیمه جان‌هایی که در نیزارها، وسط  آتش جا می‌ماندند و در دل شبها، نام حضرت امیرالمومنین(ع)، نام حضرت زهرا(س)، نام امام حسن(ع)، نام امام حسین(ع)، نام حضرت زینب(س)، نام حضرت ابوالفضل(ع) این نامها به ما جان می‌داد، امید می‌داد و احساس می‌کردیم یک پشتوانه الهی ما را هدایت می‌کند و با توکل بر خدا به سخت‌ترین صحنه‌های جنگ وارد می‌شدیم.

نسبت به شناخت مقام شهدا عاجزیم

یادواره‌ی شهداست، نسبت به شناخت مقام شهدا عاجزیم، همین بس که آنها عند ربهم یزرقونند. حقیقتاً از مجموعه آیات قرآن و روایات و احادیث هم اینگونه استنباط می‌شود که انسان نسبت به درک مقام شهدا عاجز است و نمی‌توانیم آنرا خوب درک کنیم.

بعضی وقتها انسان به دوستی می‌رسد التماس می‌کند دعا کن شهید بشوم. عموماً ما تعارف می‌کنیم و می‌گوئیم نه خدا شما را حفظ کند، شما ضروری هستید. این یک دعای عظیم است که نباید ما نسبت به یکدیگر ازآن غافل شویم، فیض بزرگی است که از درک حقیقت چنین فیض بزرگی عاجز هستیم.

امیدواریم لشکر ثارالله یکی از لشکرهای امام زمان(عج) باشد

لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس که اساس پیدایش آن هم خدایی بود و امیدواریم یکی از لشکرهای امام زمان(عج) باشد و شهدای ما از یاران آن حضرت بوده و در رکاب امام زمان(عج) علیه کفر بجنگند و آن حکومت وعده داده شده‌ی الهی را احیا کنند، در جنگ توانست انسان‌های بزرگی را پرورش دهد. شما بعضی وقتها در جامعه دیده‌اید آدمهای خوبی وارد ساختارها و سازمان‌ها می‌شوند اما بعد از مدتی تغییر چهره می‌دهند، عوض می‌شوند و یکسری پوسیدگی‌ها و انحرافات در آنها بوجود می‌آید. ما فراوان در طول عمرمان دیده‌ایم و می‌بینیم که آدم‌هایی با انگیزه‌های بزرگ و بالا با روح مطهر و با عنایت وارد یک سازمان می‌شوند اما بعد از مدتی تغییر چهره می‌دهند، عوض می‌شوند، متلاشی می‌شوند و دچار مشکل می‌شوند. آیا نسل امروز که وارد بخشی از مجموعه‌های ما می‌شوند، با نسل جنگ متفاوت است؟

آیا نسل دفاع مقدس، نسل ویژه‌ای بودند؟

در بخشی از ابعاد نسل امروز، وارستگی‌های بیشتری نسبت به نسل دوران دفاع مقدس وجود دارد، دانستنی‌های این نسل نسبت به دوران ورود ما به جبهه بیشتر است، امکانات معنوی این نسل بیشتر از دوران قبلی است، اما در عین حال ما آن فضای جبهه را امروز در ساختارهای موجود نمی‌بینیم؟چرا؟

در جبهه‌های ما چه اتفاقی افتاد که اینگونه موجب رشد بچه‌ها شد؟ در جبهه‌ها انسان‌هایی که بعضاً تصاویرشان در همین جمع موجود است به مرحله یقین رسیدند، ما علت اصلی را از ظرف جبهه می‌دانیم.

5پایه مهم در جنگ به عنوان قالب اصلی ظرف جبهه مطرح بودند که عبارتند از اول جهاد، خیلی تفاوت وجود دارد بین جهاد و جنگ بعنوان یک عمل نظامی، جهاد ویژگی‌ها و ساختار خود را دارد، لذا همه‌ی عمل‌هایی را که در جبهه صورت می‌گرفت حتی اعمال نظامی بر پایه جهاد بود. جهاد است که بن بست‌ها را می‌شکند، عمل نظامی بن‌بست دارد ولی جهاد بن‌بست ندارد. در عمل نظامی، عقل نظامی به ما اجازه عملیات‌هایی مثل بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، والفجر 8، کربلای 5 و... را نمی‌داد. ما با یک توان نابرابر و امکانات کاملاً ابتدایی در مقابل دشمن قرار داشتیم.

ما می‌گفتیم غواص‌هایمان وارد آب شدند، رفتند و خط را شکستند. غواص در عرف نظامی نیروی ویژه‌ای است که در نظام‌های آموزشی دنیا، تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرد، اول ورزیده می‌شود؛ آماده می‌شود تا نام غواص بر او گذاشته شود و بعد از آن برای عملی که می‌خواهد انجام دهد؛ ده‌ها بار تمرین می‌کند.

ما امروز در کتاب‌های درسی نظامی هم این را فراوان می‌بینیم، اما وقتی به گردان غواص خودمان نگاه می‌کنیم از پیرمردی مانند قباد شمس الدینی در آن هست تا نوجوان کم سن و سالی مانند حسین عالی و حسن یزدانی و خیلی از اشخاص دیگر.

شک می‌کردیم که آیا این دو سه سالی که شهید حسن یزدانی امام جماعت ما بوده، به سن تکلیف رسیده بود یا نه؟

شما چهره‌ها را نگاه کنید، فیلم‌های عملیات والفجر 8 را نگاه کنید. آنهایی که خالق آن عملیات سنگین و پیچیده‌ی نظامی بودند، بخش عظیمی از آنها  هنوز مو در صورتشان نروئیده بود، نوجوان بودند. شهید حسن یزدانی که امام جماعت ما بود، یک وقت شک می‌کردیم که آیا این دو سه سالی که او بعضاً امام جماعت ما بوده، به سن تکلیف رسیده بود یا نه؟ وقتی که این بسیجی به غواصی تبدیل شد که رفت و آن عملیات والفجر 8 را انجام داد و آن حادثه عظیم را خلق کرد، این بسیار مهم است.

اصل این جسارت و این شجاعت و عمل جهادی مهم بود و این روح جهادی بود که بن بست‌ها را می‌شکست، در صحنه جهاد تا آخرین نفس مقاومت می‌کرد. پایه دوم جبهه، اخلاق بود. یک اجتماع عظیم سه هزار روزه؛ یعنی 3 هزار شبانه روز انسان‌های متفاوت، در سنین مختلف در سطوح گوناگون، از جغرافیای متفاوت کنار هم قرار بگیرند و همه مسلح بخواهند، بجنگند و کوچکترین دعوایی، توهینی، سخن درشت و ناراحتی بوجود نیاید.

هیچ درجه‌ای نبود، نه کسی سردار بود، نه سرهنگ، نه سرگرد، اینها نبود، کسی به این درجات فکر نمی‌کرد. کلمه‌ی متداول آنجا "برادر" بود. هیچ بالاتر و پایین‌تری وجود نداشت، تمردی نبود، ادب در جبهه‌ها حاکم بود.

اگر دشمن شما را دید چه می‌کنید؟

پایه سوم جنگ ما، معنویت بود. من این مثال را بارها زده‌ام، تکرارش هم هیچ اشکالی ندارد. درموسم حج، وقتی که حج گزاران مُحرم می‌شوند و به عرفات و منا و مشعر و رمی و مطاف می‌روند و همه‌ی اعمال معنوی است و همواره مشغول ذکر خدا هستند، جبهه‌های ما نیز چنین فضایی داشت، یک حج حقیقی بود، مثل حج ابراهیم و اسماعیل، هیچ گونه خود ستایی؛ غرور و تکبر در آن نبود. کسی به چیزی تظاهر نمی‌کرد. در عملیات والفجر 8 که امید برای پیروزی خیلی کم بود، صحنه‌ی سختی بود، آقای علایی هنگام شروع عملیات از شهید حاج احمد امینی سئوال کرد: اگر دشمن شما را دید، چه می‌کنید؟

او توضیح داد، ولی ظاهراً آقای علایی قانع نشد. شهید امینی گفت: "وجعلنا می‌خوانیم"؛ و همین طور هم شد.

شهید صدوقی در چولان‌های ساحل دشمن، وقتی دشمن پا گذاشت روی دستش، در حالی که ستون غواص پشت سرش خوابیده بود، این فشار پای دشمن دستش را به درد آورده بود و او دم نمی‌زد. زیر همین فشار پای دشمن، آیه‌ی وجعلنا را می‌خواند و این آیه معجزه می‌کرد.

از معنویت جنگ بسیار گفته شد و باز هم باید گفت.

پایه‌ی چهارم جنگ، عبودیت بود، بندگی محض خدا، برای خدا عمل کردن، در راه خدا عمل کردن و غیر خدا را نادیده گرفتن. این عامل مهمی در جنگ بود.

عامل و پایه پنجم، ولایت بود. بیش از 90 درصد از رزمندگان امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند، اما عاشق امام(ره) بودند. برای لبخند امام، رضایت امام و رفع نگرانی امام، جانشان را در طبق اخلاص گذاشته بودند و این تنها منحصر به امام(ره) نبود و چون می‌دانستند که فرمانده‌ای که دارند، منتصب به امام است، مثل امام از او اطاعت می‌کردند، چه فرماندهی گردان بود یا گروهان و یا لشکر و تمردی در کار نبود. من به یاد ندارم در شب‌های سنگین عملیات کسی جلوی من و یا فرمانده‌ی گروهان، دسته یا تیپ بایستد و بگوید "من به عملیات نمی‌روم".

جوی‌های کوچکی از خون به راه افتاده بود

در کربلای 4 فاصله‌ی ما با دشمن کمتر از 400 متر بود. به اندازه‌ی عرض رودخانه‌ی اروند، که درآنجا کمترین عرض را داشت. هرکاری آن‌ها می‌کردند ما می‌دیدیم و هرکاری که ما می‌کردیم، آن‌ها می‌دیدند. لب ساحل هم نیزاری نبود که خطوط ما را پوشش بدهد، خاکریز کوچکی لب اروند زده بودیم و بچه‌ها نشسته بودند، فین‌های غواصی را پا می‌کردند. همه به هم چسپیده بودیم. لشکرهای ثارالله، کربلا، امام حسین(ع)، نجف اشرف، نصر و چند لشکر که در کربلای 4 عملیات می‌کردند. دشمن، آتش را باز کرد و مثل تگرگ گلوله می‌بارید. هیچ پناهگاهی نبود که کسی سنگر بگیرد، جوی‌های کوچکی از خون به راه افتاده بود. فرمانده گردان به من گفت:"بروم؟"

گفتم:" برو."

دیگه بحث غافلگیر کردن نبود. با صدای الله اکبر و لااله الا الله و یا زهرا(س)خط را شکستند. این کار کوچکی نبود. چنین تعبدی، ایمان می‌خواهد.

از آن شب طوفانی در والفجر 8 فراوان تعریف کردیم که همه‌ی محاسبات را به هم زد. وقتی غواص‌ها وارد آب شدند، آب اجازه نمی‌داد، فقط یک سئوال کردند که:"برویم؟"

نه استدلال، نه حرف دیگری، رفتند و آن حادثه‌ی بزرگ عملیات والفجر 8 را بوجود آوردند.

اینها 5 پایه مهمی بودند که آن ظرف جبهه را بوجود آورده بودند. لذا داخل این ظرف، هر مظروفی قرار می‌گرفت، بر اساس این 5 پایه شکل می‌گرفت. در جبهه آدم‌هایی بودند با دیدگاه‌های گوناگون که در درونشان گوهرهای ذی قیمتی وجود داشت و در جبهه به یک اسطوره تبدیل شدند و اکثراً به شهادت رسیدند. این 5 عامل باعث شد سه ویژگی از درون جنگ ما بروز کند.

سه ویژگی مهم جنگ

ویژگی اول؛ "معنویت زایی"

یکی "معنویت زایی" که عموم معنویت درون جامعه‌ی ما از جنگ لبریز شد و کسی نمی‌تواند انکار کند که سرمنشا تحولات معنوی بزرگ درون جامعه ما، "دفاع مقدس" بوده، که هرچند ناخواسته بود ولی به یک انقلاب فرهنگی در جامعه تبدیل شد.

ویژگی دوم؛ اندیشه‌زایی

ویژگی دیگر اندیشه‌زایی بود. جنگ در بخش "اندایشه زایی"، به حوزه علمیه شبیه بود. همانگونه که در حوزه طلاب با هم مباحثه می‌کنند، مجادله می‌کنند و برای انجام وظیفه خطیری که بر عهده دارند، بحث می‌کنند تا آماده شوند، صحنه‌ی جنگ نیز چنین بود. رزمندگان به دنبال وارستگی بودند و به حوزه‌ها اقتدا می‌کردند و همین باعث شد که یک خبرگی و زبدگی در بچه‌های جنگ بوجود بیاید.

لذا حسین یوسف الهی، محمد رضا مرادی و امثال آن‌ها را ببینید که چند ساله بودند و مسئولیت اطلاعات را بر عهده داشتند. نادری فرمانده گردان سیرجان، کم سن و سال‌ترین فرمانده گردان بود که 350 نفر را اداره می‌کرد. او در روزهای آخر جنگ به تنهایی به لشکر زرهی دشمن حمله کرد و خطوط سه راه حسینیه را شکست و محاصره را از بین برد و چهار لشکر که در محاصره‌ی دشمن بودند را رها کرد.

جبهه مثل یک کوره‌ای بود که افرادی که از درون آن بیرون می‌آمدند عمدتاً پخته و آب دیده بودند. در جنگ آدم ترسو نمی‌توانست شجاع باشد و آدم شجاع زمینه‌ی بروز شجاعتش فراهم بود.آدم با ایمان، به ایمانش استحکام پیدا می‌کرد و آدمی که ضعف ایمان داشت، امکان نداشت بتواند این ضعف را پنهان  کند. هرچیز در جنگ بروز می‌کرد و رو می‌شد.

تمام دفاع ما در طول جنگ نامتقارن بود

همه‌ی خصوصیات در جنگ برجسته می‌شد و چیزی مخفی نمی‌ماند. فرماندهان عزیزی چون باکری، همت، زنگی آبادی، کازرونی؛ میرحسینی و دیگران در دانشکده‌ها درس نخواندند و در میدان عملی جنگ پرورش یافتند.

لذا کسی که فرمانده گردان بود و مسئولیت یک محور را برعهده داشت، انتخاب او کاملاً دقیق بود. بعضی از برادران اواخر به کلاس‌های آموزشی دانشگاه سپاه رفته و یا دوره‌های دافوس را گذرانده بودند، وقتی به جبهه می‌آمدند دچار مشکل می‌شدند چون آن چیزی که خوانده بودند با آن چیزی که در عمل می‌دیدند، قابل مقایسه نبود. شاید اعتراف خوبی نباشد ولی ما اواخر جنگ مانع می‌شدیم که فرمانده گردان‌هایمان به چنین کلاس‌هایی بروند چون شاکله‌ی جنگ ما به چنین آموزش‌هایی نمی‌خورد. ما درگیر یک جنگ نابرابر بودیم و جنگ نابرابر ابزار و تفکر خودش را می‌طلبد. لذا تمام دفاع ما در طول جنگ نامتقارن بود.

ویژگی سوم جنگ که امروزه هم، شما می‌بینید و نمونه‌هایی از آنها وجود دارد این است که بچه‌هایی که بیشتر در جنگ غوطه‌ور بودند، امروزه در مدیریت‌های عمومی جامعه موفق‌تر هستند، چون اینها در سخت‌ترین دوره‌ها مدیریت کرده‌اند.

نکته سوم "ابتکار زایی" بود

ما باید عواملی که در جبهه چنین تربیت‌ها و شخصیت‌های بزرگی را بوجود آورد، خوب بشناسیم، تا بتوانیم آن در جامعه امروز ترویج دهیم.

آن چیزی که امروزه دشمنان ما را در تردید جدی و اساسی برای ضربه زدن  به کشور ما نگه داشته، نه ملاحظات سیاسی است، نه توجهشان به جهان عالم، آن چیزی که دشمنان ما را متوقف کرده، هشت سال دفاع مقدس و موضوعات دیگری است که دشمن آن را به خوبی فهمیده است و ما هیچ وقت نمی‌گوییم دشمن  به ما حمله نمی‌کند، ممکن است حرکتی را نابجا انجام بدهد ولی ما برای هر حرکت دشمن آماده‌ایم و هرضربه‌ای که بخواهند بر علیه جمهوری اسلامی وارد کنند، ناکام و محکوم به شکست است. آنها ممکن است عملی را انجام دهند ولی نمی‌دانند نتیجه‌ی آن چه می‌شود و میزان موفقیت خود را نمی‌توانند حدس بزنند.

هیچ حادثه‌ای که دشمن آنرا امتحان کرد سخت‌تر و شدید‌تر از جنگ 33 روزه‌ی لبنان نمی‌باشد و هیچ دشمنی کلاسیک‌تر و ورزیده‌تر از اسرائیل نبود، آنها در کمال ناباوری دیدند که قوی‌ترین ارتش دنیا به دست یک مجموعه کوچک به نام حزب الله شکست خورد و منهدم شد. ایران هزاران سازمان مثل حزب الله و میلیون‌ها  انسان مانند عناصر حزب الله در وجود خود دارد. حقیقتاً این ملت با اتکا به خداوند تبارک وتعالی، ملتی شکست ناپذیر است و با ایمان به ائمه معصومین(ع) و اطمینان از نصرت خداوند به راه خود می‌رود. خدا را قسم می‌دهم بر محمد وآل محمد(ص) و  رهبر عزیزمان را تحت حمایت خویش محافظت بفرماید و بر طول عمرش بیفزاید، دشمنانش را متوقف و دوستانش را متعهد بگرداند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بفرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس



زنده باشی وسلامت سردار به احترام سردار ایران خبردار.مخلصیتیم خداسایه امثال شمارو از سرمون کم نکنه این ارامش وامنیت رو مدیون شماها هستیم خسته نباشی سردار.برای سلامتی سردار ورزمندگان اسلام صلوات بفرست
------------------------------------------------------------------------

متن نامه سردار قاسم سلیمانی به حاتمی کیا

 

 

 

 
 
برادرم از طعنه ها و سرزنش ها نهراسید و به سیمرغ های دنیوی هم فکر نکنید و این راه را ادامه دهید. جنت الهی برخواسته از دعای مادران شهیدان و مجروحین سالها بر بستر افتاده ، مبارکتان باد.

 

 

 

به نقل از فارس، سردار قاسم سلیمانی فرمانده رشید سال‌های دفاع مقدس و از افتخارات امروز جهان اسلام و نور چشم خانواده شهدا، پس از تماشای فیلم سینمایی «چ» متنی را خطاب به آقای حاتمی‌کیا ارسال کرده است.

متن این نامه که طبق وعده قبلی پژمان لشگری پور مدیر پروژه «چ» همزمان با شب تولد ابراهیم حاتمی کیا در سایت فیلم سینمایی «چ» قرار گرفته به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

به: سردار هنر برادر عزیز جناب آقای حاتمی کیا

از : سرباز اسلام و ایران

با سلام؛

فرصتی شد پس از مدت ها فیلم "چ" را ببینم. با دیدن آن صحنه ها به یاد غربت دیروز ایرانی ترین ایرانی ها و اسلامی ترین اسلامی ها، ایثارگران فداکاری که فرصت یافتید با هنر قابل تقدیر خود، یک نمونه از هزاران نمونه اعجاب آور آنان را به تصویر بکشانید و بر مظلومیت امروز همان چهره های فراموش شده، گریه کردم.

برادرم از طعنه ها و سرزنش ها نهراسید و به سیمرغ های دنیوی هم فکر نکنید و این راه را ادامه دهید. سیمرغ شما وجدانهای بیدار شده در اثر این حقیقت ارزشمند ارایه شده و اشک های غلتانی است که بر گونه ها جاری ساختید.

جنت الهی برخواسته از دعای مادران شهیدان و مجروحین سالها بر بستر افتاده ، مبارکتان باد.

برادرت قاسم سلیمانی

۱۳۹۳/۶/۲۹

 

 ------------------------------------------------------------------------


لفاظی‌های تمسخر‌آمیز نتانیاهو در کنگره امریکا همانطور که به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شده و البته تمسخر و انتقاد از او را به‌خاطر مطرح کردن سخنانی تاریخ گذشته، تکراری و بی‌پایه و اساس در پی داشته، در داخل کشورمان هم مورد توجه و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفته است، حتی برخی هنرمندان کشورمان هم در روز گذشته به روش خود به این سخنان نخست‌وزیر اسرائیل واکنش نشان داده‌اند.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا، یکی دیگر از اتفاقات شرم‌آور را برای اسرائیل و طرفداران آنها رقم زد تا آنجا که حتی رسانه‌های اسرائیل هم از پوشش زنده سخنرانی وی در کنگره امریکا سر باز زدند. ظاهراً آنها می‌دانستند که نتانیاهو حرف تازه‌ای برای زدن ندارد و استدلال‌هایی که قرار است برای سنگ انداختن در مسیر توافق هسته‌ای ایران و غرب مطرح کند مانند همیشه بی‌پایه و اساس و بدون پشتوانه منطقی است.

در روزهایی که مذاکرات میان ایران و امریکا و قدرت‌های برتر دنیا در سوئیس با سرعت زیادی در حال انجام است، تحلیلگران سیاست و دنیای آن تنها مشتریان اخبار این مذاکرات نیستند؛ واکنش چند هنرمند به سخنرانی نتانیاهو به خوبی گویای عمومیت داشتن بحث مذاکرات هسته‌ای و اخبار آن در این روزها است. امیر جعفری و الهام کردا از جمله هنرمندانی هستند که به صحبت‌های نتانیاهو در کنگره واکنش نشان داده‌اند. امیر جعفری، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود در قبال مواضع نتانیاهو و ادعاهایش درباره ایران عکسی از سردار سلیمانی را منتشر کرده و نوشته است: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج قاسم».

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌


این عبارت امیر جعفری گویای محبوبیت سردار سلیمانی، چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و توأم با عملیات ایران در عراق و سوریه برای به چالش کشیدن نیروهای تروریستی داعش است. کما اینکه براساس نتایج نظرسنجی شماری از رسانه‌ها که معمولاً در پایان سال اقدام به سنجش نظر مخاطبان و مردم ایران درباره چهره‌های برتر سال می‌کنند، سردار سلیمانی در رتبه اول بیشتر این نظرسنجی‌ها قرار گرفته است.

هنرمند دیگر الهام کردا، بازیگر و کارگردان تئاتر است که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به نقد سخنان اخیر نتانیاهو پرداخته است. هنرمندان ایرانی پیشتر هم در مواجهه با فجایعی چون کودک‌کشی به دست رژیم صهیونیستی واکنش‌های دلسوزانه و بشردوستانه خود را نسبت به این اقدام شنیع علیه کودکان معصوم فلسطینی ابراز و تنفر خود را از نتانیاهو، رژیم صهیونیستی و این قبیل جنایات اعلام کرده بودند.

موج واکنش هنرمندان به سخنان تمسخرآمیز نتانیاهو البته موجی داخلی نیست چه بسا در یکی از جالب‌ترین اقدامات رسانه‌ای، روزنامه گاردین انگلیس نیز روز گذشته در گزارشی بند به بند برخی اظهارات نخست وزیر اسرائیل را در کنگره امریکا برجسته کرده و به استدلال بی‌پایه و اساس بودن آنها پرداخته است.

در حالی‌که تلاش دولتمردان ایران برای دستیابی به یک توافق مقتدرانه برای کشورمان در سوئیس در انجام حال است، پیش‌بینی می‌شود نظیر این قبیل واکنش‌ها از سوی جامعه هنری کشور و نیز سایر جوامع باز هم مشاهده شود.


به گزارش گروه وبگردی 20:30 امیر جعفری، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود در قبال مواضع نتانیاهو، رئیس رژیم صهیونیستی درباره کشورمان، عکسی از سردار سلیمانی را منتشر کرد و نوشت: "کابوس نتانیاهو سردارمون حاج قاسم"

b2ap3_thumbnail_3022560_759.jpg

ژنرال سلیمانی کابوس سیاستمداران آمریکایی
 
«به گفته دوستان و دشمنان ایران، نقش این کشور از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است».
به گزارش افکارنیوز، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال با اشاره به عملیات آزادسازی تکریت و استان صلاح‌الدین، نقش ژنرال قاسم سلیمانی را در بسیج نیروهای مردمی عراق و هماهنگی نیروها مورد تاکید قرار داد. این روزنامه نوشت: جمهوری اسلامی که از سال ۱۳۵۷ به دنبال صدور انقلاب خود بوده، به گفته دوست و دشمن، اکنون دامنه نفوذش از دریای مدیترانه تا خلیج عدن گسترش یافته است. پیشتر ایران با استفاده از نیروهای نیابتی حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین عرض‌اندام می‌کرده، اما با ظهور داعش و همین‌طور بالا گرفتن درگیری‌های داخلی در یمن، و نیز جنگ داخلی سوریه، خود مستقیما وارد عمل شده است.

از سوی دیگر روزنامه لس‌آنجلس تایمز، در گزارشی خاطرنشان کرد: برخی به ژنرال قاسم سلیمانی لقب «سوپرمنی» داده‌اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.



این روزنامه خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از این که ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کجا ظاهر ‌شود و چه تصاویری از او چه در کنار رهبران ارشد ایران و چه در میان جنگجویان مردمی منتشر شود، وی همچنان کابوسی برای سیاستگذاران آمریکایی است، یک چهره مبهم اما ظاهرا همه جا حاضر، با توجه به حضور وسیع و گاهی اسطوره‌ای‌اش در فضای مجازی و گزارش‌های بی‌وقفه مطبوعات بین‌المللی، می‌توان گفت که وی به طور همزمان در چند میدان جنگ حضور دارد.

لس‌آنجلس تایمز افزود: در فضای مجازی سلیمانی، با محاسن خاکستری، چهره با صلابت و شباهتی به «جالب‌ترین مرد در جهان» به یک چهره تاثیرگذار مهم، تبدیل شده است. حضور وی در میادین جنگ، طبق روایت‌های فزاینده به منزله پیروزی برای جنگجویانی است که شانس بهره‌مندی از حضور وی را دارند. سلیمانی به تازگی در کمک به حمله اخیر دولت عراق برای بازپس‌گیری شهر تکریت عراق از دست داعش نقش داشته است. وی که نزد مردم عراق بسیار محترم است، ظاهرا برای «مشورت» به فرماندهان عراقی به آنجا رفت.

روزنامه آمریکایی نوشت: ناظران حوادث خاورمیانه با حساسیت خاصی تحرکات سلیمانی را در سراسر سوریه و عراق و دیگر مناطق جنگی ردیابی می‌کنند و هر تصویر جدیدی از او به هنگام بازدید از نیروهای خط مقدم، گفت‌وگو با مقامات رده‌بالا و حتی دلجویی دادن به یک کودک کانون توجه قرار می‌گیرد.

کارل شارو طنزپرداز لبنانی اخیرا در وبلاگش نوشت: سلیمانی به نماد قابلیت‌های اطلاعاتی و اسطوره‌ای سری، مرموز و پشت‌پرده ایران تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد، با توجه به توانایی خاص این فرمانده گریزپا در حضور همزمان اما مخفی در دو جا، معمول‌ترین واژه‌ای که در توصیف او به کار گرفته می‌شود، واژه «مرموز» است. اما بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد «سوپرمنی» ترفند دیگری نیز دارد که سفر در زمان است.



------------------------------------------------------------------------


شهرزاد کمال زاده با انتشار عکس سردار سلیمانی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: دیگه مغزم داره از جنایتهاى وحشیانه داعش منفجر مى شه دوست دارم خودم بکشمشون دیروز پنجاه نفر آدم بى گناه رو زنده زنده تو اتش سوزوندن روز قبلشم پانزده مسیحى مصرى و .......

سردار قاسم سلیمانى سلام و درود به شرف غیرت و دلاوریتون إیمان دارم که مى تونین این حرومزاده هاى ملعون رو تو چشم به هم زدنى نابود کنین ،من به وجود شیر مردانى مثل شما افتخار مى کنم و امیدوارم زودتر شر این قوم وحشى رو از سر دنیا باز کنین و ریششونو براى همیشه خشک کنید.

درخواست «شهرزاد کمال زاده» از حاج قاسم
b2ap3_thumbnail_shahrzad_kamalzadeh-4.jpg
درخواست «شهرزاد کمال زاده» از حاج قاسم


-------------------------------------------------------------------------
خوبه که هر حرفی میخوام بزنم و بهش فکر میکنم زودی میاد رو سایتها. قابل توجه اونایی که به چشم بد نگاه میکنن سپاهی هارو وچشم دیدنشون رو ندارند واونارو قاتل جونشون میدونن وخوششون نمیاد اگر همینا نبودن الان باید گیر این داعش وحرامزاده های دیگه می افتادین گاهی اوقات واقعا حرصم میگیره از این همه خوشی که میزنه زیر دلشون وازادانه هرکاری دلشون میخواد میکنن شما که صبح تا شب خوش میگذرونین مست میکنین با بدترین وضع ول میگردین تو خیابونا یه عده جونشون رو گذاشتن کف دستشون دارند از ناموس ومملکتشون و مسلمین وحرم ائمه دفاع میکنن برای چی دارند این کارو میکنن برای حفظ اسلام  .الان تو شهر خودمون دوتا شهید جوان مدافع حرم داده تو سوریه یکیشون سی ساله بود بچش تازه به دنیا اومده دوروز بعد تولدش شهید شد بچشم ندید ما که خیالمون نیست چی میکشه همسرش وبچه ای که بابارو ندیده .واقعا بی معرفتیم نامردیم قدر این انقلاب وامنیت واسایشمون رو نمیدونیم یه نگاه بندازین همه جای جهان واطرافمون جنگ ودرگیری.درود خدا بر سربازان گمنام اقا امام زمان و تمامی دلاورمردان سپاهی و ارتشی خسته نباشید شیر مردان خدایی



شهید مدافع حرم ...  سید احسان حاجی حتم لو


----------------------------------------------------------------------------------------
نامه امیر تتلو به قاسم سلیمانی


امیر تتلو، خواننده ی زیرزمینی در یادداشتی خطاب به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ی سپاه قدس که او را «حاج قاسم» خطاب کرده، نوشت: ما همه پشتتیم و دعاگوتیم و بهت افتخار میکنیم … میدونم به قیافم نمیاد و تتو متو دارمو خیلیا فکر میکنن بچه سوسولم اما تُرکم و ایرانى و جونم کف دستمه واسه این خاک.

 

 

 

 تتلو در اینستاگرام نوشت:

 

 

 

«حاج قاسم پرچمت بدجورى بالاست سلطان. والا خودت یه تنه همشونو حریفى ولى بدان ما همه پشتتیم و دعاگوتیم و بهت افتخار میکنیم و یه مو هم نمیتونن از سرت کم کنن، هر وقتم دستور بدى خودم با داش ابوالفظلم و داش علیم میام میریم عراق بالا سرشون و سربازت میشیم و پا به پات میجنگیم و یه جنگجو بار اومدیم به عشق ایران. میدونم به قیافم نمیاد و تتو متو دارمو خیلیا فکر میکنن بچه سوسولم اما تُرکم و ایرانى و جونم کف دستمه واسه این خاک. روزى ۴ – ۵ ساعتم ورزش میکنم و بدنمم آمادس. ما هممون پشت همدیگه با شعار یا زهرائیمو شنیدى؟!؟ اونو من درست کردمو رو قلبم و تو مغزم حک شده. ناخن کوچیکه ى شما هم نیستیم و بزرگ مائى اونم همه جوره اما رو ما حساب کن فرمانده، بازم اونم همه جوره».


---------------------------------------------------------------------
تتل حداقل یه اهنگی هم برای سردار میخوندی فکر نکنی فقط بهت مجوز میدنا این فکرارو از سرت بیرون کن هر وقت رفتی سر یک داعشی رو اوردی بهت مجوز میدن از تو همه کاری بر میاد فوتبالیست خواننده رزمنده نبودی که شدی باباتو دیگه کی هستی در هرصورت دمت گرم بازهم خودت که یادی از سردار مملکت میکنی وبابت رشادتهاش قدر دانی میکنی ازش هرچقدر هم که بد بگم در موردت طرفدار خودتو داری وحرفات تاثیر گذاره. تتلی یه نگاه کردی به خودت چقدر شبیه داعشیا شدی میتونی عضوشون بشی اطلاعات جمع کنی .منتظر نامه های بعدیت هستیم


حضور سردار قاسم سلیمانی در آخرین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س)

 

تصاویر: سردار سلیمانی،در کنار رهبر انقلاب
تصاویر: سردار سلیمانی،در کنار رهبر انقلاب
تصاویر: سردار سلیمانی،در کنار رهبر انقلاب
 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جاذبه و آدرس webattraction.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com